חדשות יהדות

הרב יצחק יוסף למנדלבליט: נשות הכותל דוחקות את רגלי השכינה מהכותל

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יוסף, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיפעל למניעת ביזויו של הכותל המערבי על ידי נשות הכותל

הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שיגר היום (חמישי) מכתב נרגש ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו הפציר ביועץ לפעול בכל דרך למניעת ביזויו של הכותל המערבי על ידי הקבוצה המכונה 'נשות הכותל'.

נשות הכותל מתכוונות לקיים מחר, ראש חודש אדר ב', כינוס ברחבת הכותל בו יערכו את תיפלתן. לקראת הכינוס, שלטענתן צפויות להגיע אליו למעלה מ- 1,000 נשים, הן ביקשו מרב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', להפעיל מערכת כריזה. הרב דחה את הבקשה בנימוק כי הפעלת רמקולים לתפילת נשים מנוגדת להלכה ומעולם לא נעשתה לפי "מנהג המקום". אלא שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין ארז קמיניץ, טען אתמול – במכתב ששלח לרב רבינוביץ' – כי קביעתו של הרב מוטעית, וביקש ממנו למצוא פתרון לסוגיה כדי לאפשר שימוש במערכת ההגברה.

במכתבו למנדלבליט, כתב הרב הראשי לישראל: ״אני פונה אל כב' בלב קרוע, לאחר שנחרדתי לגלות במכתבו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מתן הכרה לחילול הכותל המערבי על ידי הקבוצה הנקראת 'נשות הכותל'".

"יובהר, הכותל המערבי הוא מקום קדוש ודינו כבית מקדש מעט ואין כל היתר לנהוג בו קלות ראש. מטרתן של אותן נשים היא אחת, ביזוי הקדוש והיקר לעם ישראל. ועתה הגדילו לעשות כשהן מבקשות להפעיל מערכת הגברה ברחבת הכותל המערבי על ידי מה שהן מכנות 'חזניות', תוך חילול נורא של המקום".

הרב יוסף הדגיש במכתבו כי הרבנות הראשית לישראל היא הנושאת באחריות על הכותל: ״על פי חוק ועל פי כל מידה של צדק והיגיון, הרבנות הראשית היא הגורם האחראי הבלעדי על שמירת קדושת המקום, היא זו שקובעת מהו מנהג המקום והיא זו שעליה מוטלת האחריות והחובה לוודא כי קדושת הכותל תישמר".

"מעולם לא זזה שכינה מהכותל המערבי", הוסיף הרב. "במעשיהן של 'נשות הכותל' ובמתן ההיתר להן לפעול כרצונן במקום יש משום דחיקת רגלי השכינה חלילה, ואוי לנו שכך עלתה בימינו".

כזכור, על פי הוראתו של הרב חיים קנייבסקי, אלפי בנות סמינרים יגיעו מחר בשעה 6:30 בבוקר לרחבת הכותל לתפילה המונית, שנועדה לקדש שם שמיים מול ביזוי הכותל על ידי נשות הכותל.

תגיות:הרב יצחק יוסףהכותל המערביאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה