חדשות בעולם

ארצות הברית: "שוקלים הגברת הסנקציות על קוריאה הצפונית"

לאחר הדיווח כי צפון קוריאה פועלת לחדש את אתר שיגור הטילים שפורק על ידה בעבר, הודיע היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב כי ארצו שוקלת להחריף את הסנקציות נגד צפון קוריאה

קים וטראמפ, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)קים וטראמפ, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, הודיע אתמול (רביעי) כי אם צפון קוריאה לא תפסיק את תכנית הגרעין שלה, הממשל האמריקני ישקול החרפה בסנקציות.

בהודעתו אמר בולטון כי "אם הם לא מוכנים לעשות את זה, אז אני חושב שהנשיא טראמפ היה מאוד ברור. הם לא הולכים לקבל הקלה בסנקציות כלכליות". הוא איים כי "למעשה אנחנו בוחנים אפשרות של החרפת הסנקציות הללו".

כזכור, מוקדם יותר השבוע דווח כי צפון קוריאה פועלת לחדש את אתר שיגור הטילים, לאחר שזה פורק על ידה לאחר הפסגה הראשונה ביוני 2018.

פעילותה המתחדשת של צפון קוריאה בתכנית הגרעין שלה באה בעקבות כישלון פסגת קים-טראמפ בשבוע שעבר. בפסגה אמר שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כי הוא מוכן להרוס את אתר השיגור יונג'ביון, בתמורה להסרה מוחלטת של העיצומים האמריקניים. בתגובה אמר לו טראמפ כי לא תהיה הקלה בסנקציות כל עוד לא תהיה הבטחה להפסקה מלאה של תכנית הגרעין.

עם זאת, בשבוע שעבר הודיעו צבאות ארצות הברית ודרום קוריאה כי הם מפסיקים את התמרונים המשותפים בחצי האי הקוריאני. בהודעה המשותפת נכתב כי ההחלטה באה בעקבות מפגש הפסגה, וכי החלטה זו משקפת את רצונן של ארה"ב וצפון קוריאה להגיע לפירוז מלא של חצי האי הקוריאני בדרכים דיפלומטיות.

בהצהרה פורסם כי במקום התרגיל השנתי הגדול, יתקיים תרגיל קטן בהיקפו, והוא יכלול ביצוע תרגילים חדשניים ותוכניות לאימוני שדה.

עם זאת, בהודעה הודגש כי התרגיל יעסוק "בהיבטים אופרטיביים - אסטרטגיים וטקטיים - של מבצעים צבאיים בחצי האי".

לדברי בכיר בשירותי הביון של ארצות הברית, ברוס קלינגר, צמצום התמרונים המשותפים עשוי להביא לפגיעה בתפקוד החיילים בשטח. לדבריו, "צבאות צריכים להתאמן כדי לשמור על מוכנותם לקרב". קלינגר גם הזהיר כי "אם נמשיך לצמצם את התרגילים, המצב עלול להגיע לכדי קטסטרופה. קשה למדוד את הנקודה המדויקת, אבל עם הזמן – תחול שחיקה והידרדרות בתפקוד החיילים".

תגיות:דונלד טראמפקים ג'ונג אוןצפון קוריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה