חדשות בארץ

הוגש כתב אישום נגד המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי"ד

צה"ל הודיע אתמול למשפחתו של המחבל על הכוונה להרוס את ביתו. למשפחה ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה

זירת הרצח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90). תמונתה של אורי הי"ד (באדיבות המשפחה)זירת הרצח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90). תמונתה של אורי הי"ד (באדיבות המשפחה)
אא

הפרקליטות הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד המחבל ערפאת ארפאעיה, שרצח בחודש שעבר את אורי אנסבכר הי"ד ביער עין יעל בירושלים.

על פי כתב האישום, המחבל – תושב חברון בן 29 – נכנס ב- 7 בפברואר לירושלים מבלי שהיה בידיו אישור שהייה חוקי. הוא הגיע אל היער בסמוך לעין יעל, שם הבחין באורי בת ה- 19 הי"ד, בת שירות לאומי מתקוע, שהחזיקה בצרור דפים לכתיבה, והחליט לרצוח אותה בשל היותה יהודייה. לאחר שביצע את זממו באמצעות סכין, נמלט המחבל מהזירה ונסע במונית לאזור רמאללה.

מחקירתו של המחבל בשב"כ עלה כי הוא יצא מביתו בחברון כשברשותו סכין. הוא אמר לחוקריו כי קנה כיפה בחברון כדי שיוכל להיכנס לישראל מבלי שיחשדו בו שהוא שוהה בלתי חוקי. "יצאתי מהבית לרצוח יהודי – בגלל הכיבוש ובגלל היחס לערבים במחסומים ובירושלים", אמר המחבל בחקירה.

המחבל נעצר יממה לאחר הרצח בעיירה אל-בירה, סמוך לרמאללה, על ידי כוח של הימ"מ. המעצר בוצע בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית אותה הוביל השב"כ, ובשיתוף עם הימ"מ וכוחות צה"ל. בהתאם למידע המודיעיני, פשטו הכוחות בתחילה על מסגד בעיירה, אך המחבל לא היה בו. הוא אותר לבסוף במבנה נטוש סמוך. במהלך ביצוע המעצר התפרעו מאות פלסטינים והתעמתו עם כוחות צה"ל.

יממה לאחר לכידתו של המחבל, פעלו כוחות צה"ל בחברון ומיפו את ביתו, כצעד מכין לקראת הריסת הבית. אתמול הודיע צה"ל למשפחתו של המחבל על הכוונה להרוס את ביתו. למשפחה ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה.

במרץ 2017 נעצר המחבל על ידי שוטרים בכניסה להר הבית כשהוא נושא סכין מטבח גדולה. בחקירתו לאחר מכן הוא איים כי יבצע פיגוע במטרה 'להפוך לשהיד' או להיכנס לכלא בישראל. "אני רוצה להיות שהיד", אמר לחוקריו, "אני אעשה את זה שוב, אקנה עוד פעם סכין ואני אבוא שוב לכאן כדי להיכנס לכלא או להיות שהיד. הייתי עושה כל דבר כדי להיכנס לכלא. ואם תשחררו אותי אני אחזור לכאן עם סכין ואהיה שהיד". למרות מסוכנותו, בית משפט השלום בירושלים דן אותו לעונש מאסר קצר של 6 חודשים ויום אחד. ב- 2009 הוא נידון ל- 3 חודשי מאסר לאחר שנעצר בסמוך למערת המכפלה כשברשותו סכין.

תגיות:אורי אנסבכרפיגועכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה