כתבות מגזין

מצמרר: כאבי הראש העזים הובילו לתגלית המרעישה

נער כבן 15, תלמיד ישיבה, סבל במשך כשנתיים מהתקפי כאבי ראש חריפים. בירורים רפואיים שעבר לא הצליחו להעלות על מקור הופעת הכאבים. הישועה הגיעה בצירוף מיקרים מופלא

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מה עושים כשהבן, תלמיד ישיבה, נתקף בכאבי ראש מחרידים שבמשך כשנתיים טורדים את מנוחתו, ומאיימים לשבש את שגרת חייו? הוריו המודאגים לא העלו על דעתם שהסיבה להופעת הכאבים החריפים היא ככול כנראה העובדה שב'תפילין של ראש' של בנם מספר אותיות, ובהן האות ר' במילה "שאר" (אותיות ר.א.ש) החלו לדהות ואף להימחק באופן חלקי. האם: "לאחר שהתפילין תוקנו - הכאבים פסקו".

מדובר במשפחה שומרת תורה ומצוות, שמקפידה לנהל אורח חיים חרדי. "בני בן ה- 15 סבל במרוצת השנתיים האחרונות ממיגרנות עזות", מספרת השבוע האם, "הכאבים החלו להופיע סמוך לבר-המצווה. במשך הזמן הם התגברו, והופיעו בתדירות גבוהה, כך שהוא מצא עצמו בחוסר תפקוד במשך שבועות ארוכים. בשלב מסוים הוא נאלץ להיעדר מלימודיו בישיבה. מאחר שכאבי ראש עזים לא מאפשרים לנהל חיי שגרה נורמאליים, הוא נאלץ לשכב במיטה, עם תריסים מוגפים, כדי שהאור לא יפריע לו. כך מצאנו אותו למצער בסיטואציה שבה במשך שבועיים-שלושה הוא שוכב במיטה מתייסר מכאבים, ומתקשה לתפקד באופן תקין".

ההורים המודאגים החליטו לפנות לבירור רפואי. האם ממשיכה: "בגלל שהכאבים תקפו אותו בתדירות ובעוצמה שהחלו להיות מדאיגים פנינו לרופאים, עשינו השתדלות, ניסינו למצוא מזור ומרפא, אך דבר לא הועיל. בשלב מסוים, בגלל שהכאבים נמשכו חודשים ארוכים, הרופאים חששו ואף המליצו לשלוח אותו לסדרת בדיקות מקיפות כדי לשלול חלילה דברים אחרים.

"הבן אכן עבר את הבדיקות שלא העלו דבר. המשכנו להתרוצץ בין נוירולוגים ורופאים, ואפילו פנינו לרפואה אלטרנטיבית בניסיון לתת מענה לכאבים העזים. במקביל התפללנו, קיווינו לישועה, וניסינו להכיל את חוסר האונים שנקלענו אליו. לא ידענו מה לעשות, כאב לי לראות אותו ככה – נער, בן תורה, שמעביר את הימים בכאב".

 

החלום על הרב שטיינמן זצ"ל ותפילתה של אימא

המענה הגיע בצירוף מיקרים נוראי: "בני חלם 3 פעמים חלום שבו הוא ראה את הרב שטיינמן זצ"ל, שבירך אותו וניער לו את הראש. לאחר שבני התעורר וסיפר על החלום, הצלבנו פרטים והתברר שבפעם השלישית שהוא חלם על הרב שטיינמן, ממש באותם הרגעים, אני נשאתי עיניים לשמיים וביקשתי ישועה מהקב"ה. זאת הייתה תפילה מעומק הלב, הרגשתי שאני משליכה את הבעיה לטיפולו של הקב"ה. מתוך המצוקה הנוראית שחשתי, יצאה ממני תפילת אם עוצמתית וחזקה.

"כשבני סיפר על החלום, פנינו לרב שלנו שאמר שאכן יש כאן רמז לבדוק את התפילין. לא התמהמהתי. שלחנו מיד את התפילין לבדיקה אצל מגיה מומחה. הבדיקה העלתה ממצא מצמרר: ב'תפילין של ראש' נמצאו כמה אותיות מחוקות, בהן האות ר' במילה 'שאר', שהאותיות שלה מרכיבות את המילה 'ראש'. הממצא היה רק ב'תפילין של ראש' ולא בתפילין של יד.

(צילום: אסף מזרחי)(צילום: אסף מזרחי)

תפילין כידוע הן תשמיש קדושה העשוי מעור, ומכיל קלף שעליו רשומות ארבע פרשיות מהתורה. התפילין מכילות שתי יחידות עצמאיות: 'תפילין של יד' ו'תפילין של ראש'.

"מבדיקה שערכנו התברר שסופר הסתם שכתב אותן הוא אכן אדם ירא שמיים, פשוט קרתה תקלה שלא נקלחה בחשבון. התפילין של הראש היו כתובות אצלו מראש, הוא איחסן אותן, וכשהזמנו את התפילין לבן, לפני הבר-מצווה, הוא כתב את תפילין של היד, וצירף את שניהם יחד – כך שרק התפילין של יד נכתבו סמוך לבר המצווה. כאשר קיפלו את הקלפים של ''תפילין של ראש'', כנראה שהקיפול גרם לאותיות של ''תפילין של ראש'' לדהות עד כדי כך שעם הזמן הן החלו להתפורר ואף נמחקו חלקית.

(צילום: אסף מזרחי)(צילום: אסף מזרחי)

"כמובן שהדבר תוקן במקום, ועוד באותו יום בני הניח תפילין כשרות כהלכה. למותר לציין שמאותו היום כאבי ראש נעלמו כלא היו. למחרת הוא חזר ללמוד בישיבה כרגיל. אומנם לפני כשבועיים היו לו שוב כאבי ראש, אבל בעוצמה הרבה יותר פחותה לעומת מה שהיו, ולדבריו, גם לא ברת השוואה. הכאבים שהיו לו היו קיצוניים בעוצמתם. ב"ה אנחנו שמחים שהבן חזר ללמוד, ולנהל חיי שגרה. לא היה קל לראות אותו ככה".

לאם חשוב להעביר מסר: "ראשית – שתדע כל אימא שתפילתה מקובלת מאוד בשמיים. הרגשתי שנעניתי בפרט כאשר השלכתי את עצמי לבורא עולם, וביקשתי ממנו ישועה. הרגשתי שעשינו כל מה שיכולנו מצד ההשתדלות בטבע, ורק הקב"ה יכול לעזור לנו. התפילה של אימא, במיוחד עם דמעות – התקבלה ברצון וב"ה קבלנו ישועה. ב"ה אני נוהגת להתפלל להצלחת ילדיי כל העת, זה ברור ומובן, אבל יש תפילות שנובעות מלב נשבר, כמו שכתוב בתהילים: 'ממעמקים קראתיך השם'. תפילה כזאת בוקעת רקיעים.

(צילום: אסף מזרחי)(צילום: אסף מזרחי)

"בנוסף, חשוב לנו לעורר מודעות בנוגע לחשיבות התפילין בהגנה על האדם, ומכאן ניתן להבין כמה חשוב להניח תפילין. כמובן שחובה לבדוק את תקינותן ולוודא שהתפילין אכן תקינות. יש אנשים שלא הניחו תפילין מגיל בר-מצווה ובחלוף עשרות שנים מתעוררים למצווה. כדאי שידעו שחשוב מאוד לשלוח את התפילין לבדיקה".  

אסף מזרחי, סופר ומגיה, שבדק את התפילין של הנער הסביר: "כל דיו מתייבש ומתפורר עם השנים, גם במזוזות. אך בתפילין זה מצוי יותר, בפרט ב'תפילין של ראש'. מכיוון שהפרשיות מגולגלות ונכנסות בדוחק לתוך הבתים, תוצאה מכך הדיו מתייבש ואף מתפוצץ באזור הקלפים, ובפרט בסוף הפרשייה, שמשם מתחילים לגלגל, כך שהקיפול יותר צמוד וחזק לכתב. בתמונות ניכר שמספר אותיות החלו להתפורר ואף להימחק באופן חלקי, כמו האות ב' במילה "בם" והאות ל'. מזרחי מחדד: "מהסיבה הזאת, השולחן ערוך אומר שיש לבדוק תפילין ומזוזות פעמיים ב-7 שנים, דהיינו כל 3 וחצי שנים". 

תגיות:ישועהסבלכאבי ראש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה