חדשות בארץ

ההסלמה בדרום: צבע אדום בעוטף עזה, פצצת מרגמה נפלה בשטח פתוח

סוללת כיפת ברזל הופעלה כדי ליירט פצצת מרגמה שירו הפלסטינים מרצועת עזה, אך הפצצה נפלה לבסוף בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

  • כ"ט אדר א' התשע"ט
כיפת ברזל, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כיפת ברזל, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (רביעי) במועצה האזורית אשכול בעקבות ירי של פצצת מרגמה מרצועת עזה. מערכת כיפת ברזל הופעלה כדי ליירט את הפצמ"ר, אך הוא נפל בסופו של דבר בשטח פתוח בשטח המועצה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. כמה דקות קודם לכן נשמעה אזעקה בחלק מיישובי המועצה האזורית שער הנגב. לאחר מכן התברר כי האזעקה הופעלה בשל מטען גדול שרסיסיו התפוצצו על גדר המערכת.

מדובר צה"ל נמסר: "אזעקת צבע אדום הופעלה במועצה האזורית אשכול בעקבות זיהוי של שיגור אחד משטח רצועת עזה. מערכת ההגנה האווירית הופעלה בעקבות השיגור. לפני כן הופעלה התרעה בשטח פתוח בצפון רצועת עזה – מבדיקה עולה כי ההתרעה הופעלה כתוצאה ממטען שהושלך כחלק מהפרת סדר ולא חצה את גדר המערכת".

האזעקות בעוטף עזה היוו שיא נוסף ביום רווי אלימות פלסטינית, בו ניסו הפלסטינים לשגר עשרות זרים של בלוני נפץ לעבר עוטף עזה. 3 זרים חצו לתוך שטח ישראל והתפוצצו. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. בשעות הצהריים, 2 מטענים שחוברו לבלון התפוצצו באוויר מעל יישוב בדרום המועצה האזורית אשכול. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. בשעות הערב המוקדמות נמסר מהמועצה האזורית אשכול כי בלון שחצה לשטח המועצה הפיל חומר נפץ מעל יישוב בשטחה. גם במקרה זה לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. במועצה קראו לתושבים לגלות עירנות, ובכל מקרה של זיהוי פריט חשוד – להתרחק מהמקום, לא לגעת ולדווח לגורמי הביטחון.

בתיעוד שצולם על ידי פלסטינים ברצועה והופץ ברשת, ניתן לראות את הפיצוץ של אחד מבלוני הנפץ על הגדר.

(צילום: ללא קרדיט)

במקביל המשיכו הפלסטינים גם הערב בהתפרעויות על גדר המערכת, במהלכן השליכו עשרות מטענים לעבר חיילי צה"ל והגדר. בעזה דיווחו על 5 פצועים מהצד הפלסטיני בעימותים מול צה"ל.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, הגיב על ההסלמה: "בלוני הנפץ שהתפוצצו היום בשטחי המועצה ובמועצות השכנות – זו מציאות שלא נסכים לקבל. העובדה שאנו בתקופה שלפני בחירות, זה נתון שלא מעניין אותנו ואת תושבי המועצה. הביטחון של תושבי המועצה הוא ערך עליון ואנחנו דורשים תגובה משמעותית וקשה שתשדר מסר ברור וחד לצד השני לפני שיקרה אסון חס וחלילה".

תגיות:כיפת ברזלעוטף עזהרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה