פורים

מגילת מרדכי, או מגילת אסתר?

נכון, אין ביהדות שוויון זכויות. תמיד האישה קודמת לגבר וחשובה ממנו, בצניעותה, במלכותה ובהצלחותיה. גם את יכולה להושיע את עם ישראל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בנס פורים היו מעורבים מרדכי ואסתר במידה שווה, וניתן אף לומר שמרדכי הוא זה שהוביל את המהלכים בעוד אסתר רק בצעה אותם. נוסיף על זה את היותו של מרדכי מראשי הסנהדרין, בעוד אסתר היתה עד אז "עלמה סתמית" - והנה לנו המסקנה הברורה שעיקר הנס במגילה היה על ידי מרדכי, ולמרדכי זכות הבכורה בכל התהילה. לפי זה, לו היתה ההחלטה בידינו, גם למגילה היינו קוראים ״מגילת מרדכי״.

אולם לא כך התייחס הקדוש ברוך הוא, ולא כך התייחסו חכמי ישראל. ״ותכתוב אסתר המלכה ומרדכי היהודי את כל תוקף״, אסתר מבקשת, אסתר כותבת, ומרדכי רק מצטרף.  והמגילה בסופו של דבר נקראת ״מגילת אסתר״.

כי את הנס בפועל בצעה אסתר, ומסירותה ונחישותה למען עמה ואלוקיה עמדו בקשה שבמבחנים, ורק משום כך זכה העם ונעשה הנס.

מלמדת אותנו ״מגילת אסתר״, שאת יכולה להיות האישה הכי ״סתמית״, הכי ״לא מוכרת״, הכי ״פשוטה״ - אבל בידיך יהיו המפתחות להצלתו של כל עם ישראל.

כי ההצלחה אינה תלויה בגודל, בכוח או בכישרון, היא תלויה אך ורק באמונה ובמסירות ובנחישות המתלוות אליה.

נכון, אין ביהדות שוויון זכויות. תמיד האישה קודמת לגבר וחשובה ממנו, בצניעותה, במלכותה ובהצלחותיה. כי באופן קבוע כמעט תלתה היהדות את הניסים והנפלאות בציבור הנשים, ומגילת אסתר היא אחת מהן.

כל יהודיה נשיאה, כל יהודיה בת מלך, כל יהודיה בעלת כוחות נפש להציל ולהושיע. את עצמה, את בעלה, את ילדיה, את משפחתה, ובמקרה הצורך גם את כל עם ישראל.

בתפילה ובקריאת התהילים גם כן, תואיל כל אחת לבקש על עם ישראל, על הגלות, על כבוד ה׳, ותפילות אלו ודאי לא ישובו ריקם.

תעריך כל אישה את כוחה, תעריך את יכולותיה, ותלמד להעריך, לפני הכל, את עצמה. ילך ציבור הנשים בכוחו זה, ויושיעו את ישראל, אמן.

תגיות:פוריםמגילת אסתר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה