חדשות בארץ

בית המשפט הרשיע את המחבל שרצח את החייל רון קוקיא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע כי המחבל, תושב היישוב הבדואי כסייפה, ביצע את הרצח ממניעים לאומניים. בועז קוקיא, אביו של רון הי"ד, אמר כי המשפחה תדרוש להטיל על המחבל עונש מוות

  • כ"ח אדר א' התשע"ט
רון קוקיא הי"ד (צילום: דובר צה"ל)רון קוקיא הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע הבוקר (שלישי) את ח'אלד אבו ג'ודה ברציחתו של החייל רון יצחק קוקיא הי"ד. בהכרעת הדין קבע בית המשפט כי הראיות וההודאות שהוצגו בפניו מוכיחות כי המחבל רצח את קוקיא ממניעים לאומניים.

המחבל בן ה- 24, תושב היישוב הבדואי כסייפה, הגיע לעיר ערד ב- 30 בנובמבר 2017 ברכב אותו רכש לצורך ביצוע פיגוע. במהלך נסיעתו בעיר הוא הבחין בקוקיא, לוחם בחטיבת הנח"ל שישב לבדו בתחנת הסעה. המחבל דקר את החייל בסכין, חטף את נשקו האישי ונמלט מהמקום. קוקיא נפטר כעבור זמן קצר מפצעיו. המחבל החביא את הנשק ואת הסכין באמצעותה ביצע את הפיגוע.

פחות מיממה לאחר מכן, בפעילות משותפת של השב"כ והמשטרה, נעצרו המחבל ואחיו למחצה, זאהי אבו ג'ודה, שתכנן עם אחיו את הפיגוע וסייע לו להסתיר את הנשק. בהודעה שמסר השב"כ נאמר כי "ח'אלד, המזוהה עם ארגון טרור, הודה ברצח החייל ובחטיפת נשקו, וכי זאהי סייע לו. השניים הודו כי עשו זאת כנקמה על פעילות צה"ל באיו"ש וברצועת עזה".

מכתב האישום שהוגש נגד שני האחים עלה כי ח'אלד, שעבד בבית החולים סורוקה בבאר שבע, צפה בסרטונים של החמאס ברשת ובעקבות זאת החליט לבצע פיגוע. בתחילה הוא תכנן לגנוב חומרי הרדמה ממקום עבודתו ולהשתמש בהם על מנת לחטוף חייל. בשלב כל שהוא הוא חזר בו והחליט לרצוח חייל ולחטוף את נשקו. בחודשיים שקדמו לפיגוע הוא סייר יחד עם אחיו באזור ערד כדי לאתר חייל לצורך ביצוע הפיגוע. כתב האישום ייחס לו עבירות של רצח בכוונה תחילה ובהחזקת סכין למטרות טרור. אחיו הואשם בעבירות של ניסיון לרצח, בהחזקת נשק, ובעבירות נלוות של שיבוש מהלכי משפט, סיוע לאחר מעשה והדחה בחקירה.

בועז קוקיא, אביו של רון הי"ד, הגיב על הכרעת הדין: "שמענו את ההחלטה המתבקשת שח'אלד אבו ג'ודה אשם ברצח. אנו נדרוש את העונש הראוי למחבל -  עונש מוות, כדי להרתיע מחבלים פוטנציאליים. יחד עם הפרקליטות נתחיל בהליך של שלילת אזרחות לרוצח".

תגיות:פיגועערדרון קוקיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה