חדשות בארץ

גנץ: לאחר הבחירות נקים ממשלת אחדות עם הליכוד

יו"ר כחול לבן דחה את טענות הליכוד כי לאחר הבחירות הוא יקים ממשלה עם אחמד טיבי: "אנחנו כאן לבנות ממשלת אחדות עם כל אחד שהוא ציוני ושפוי שמוכן להצטרף אלינו"

  • כ"ז אדר א' התשע"ט
גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, התייחס היום (שני) לטענות הנשמעות מפי בכירים בליכוד, לפיהן לאחר הבחירות הוא יפעל להקים ממשלה אליה ייכנסו גם המפלגות הערביות.

במהלך סיור בצפון אמר גנץ: "זו ההזדמנות שלי לומר לכם ולכל מי שצופה בנו, שכל אלו שצוללים בסקרים, ומאיזושהי סיבה מתחילים להמציא כל מיני סיפורים של 'אלו ילכו עם טיבי' ו'אלו ילכו עם כהנא' – הכל לא נכון. אנחנו כאן לבנות ממשלת אחדות עם כל המפלגות. עם מפלגת הליכוד שתצטרף אלינו ועם כל אחד שהוא ציוני ושפוי שמוכן להצטרף אלינו. זה מה שיקרה".

מהליכוד נמסרה התגובה הבאה לדבריו של גנץ: "ללפיד וגנץ אין ממשלה בלי גוש חוסם של המפלגות הערביות. עופר שלח הודה שהם יקימו גוש חוסם עם המפלגות הערביות, מיכאל ביטון אמר שהם ישבו איתן בממשלה, וגנץ פסל ישיבה עם נתניהו. לכן זה חשבון פשוט: או ביבי או טיבי. על זה הבחירות".

בתדרוכים שערך בימים האחרונים לשרים וחברי כנסת של הליכוד אודות הקווים הרצויים של מסע הבחירות, הדגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש להעביר את המסר לפיו "בסוף בבחירות האלה הבחירה היא בין ממשלת שמאל חלשה בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין חזקה של הליכוד בהנהגתי". הוא ציין כי גנץ ומספר 2 ברשימתו, יאיר לפיד, "מנסים להסתיר ולעשות הסוואה כאילו הם לא שמאל". נתניהו תקף בהקשר זה את התקשורת, שלדבריו מצניעה את ההוכחות לכך ו"תעשה הכל כדי שהשמאל ינצח".

בפגישה אתמול במעונו עם בכירים במפלגתו אמר ראש הממשלה: "היום אנחנו שומעים שלפיד וגנץ אומרים שהם לא ישבו איתנו אלא ישבו עם טיבי. מיכאל ביטון אמר את זה הבוקר. ישבו עם טיבי בממשלה. כל האסטרטגיה שלהם מתבססת על זה שלפיד וגנץ הם לא שמאל. אם נבהיר את האמת הזאת לציבור, הליכוד יוכל להדביק את הפער ולנצח״. דבריו של נתניהו כוונו לראיון שהעניק מיכאל ביטון, מועמד כחול לבן לכנסת, לרדיו "גלי ישראל". ביטון הבהיר כי איתמר בן גביר ובל"ד לא יוכלו להיכנס לקואליציה שתורכב על ידי מפלגתו: "כל שאר המפלגות יכולות להרגיש אצלנו בבית". בתשובה לשאלה האם אחמד טיבי הינו מועמד לגיטימי לישיבה בקואליציה, ענה ביטון: "אם אחמד טיבי יכיר בקווי מתאר של ממשלה שיש לה נחישות בתחומים של מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית –  אהלן וסהלן״

הליכוד יפתח הערב את קמפיין הבחירות שלו בכנס שייערך בכפר המכבייה. לקראת האירוע, במהלכו ינאם ראש הממשלה, פנתה מפלגת העבודה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בעתירה דחופה לאסור את שידור הנאום במהדורות החדשות. היועץ המשפטי של העבודה, עורך הדין גיא בוסי, ביקש בעתירה להוציא צו מניעה שיאסור על כלי התקשורת לשדר את הנאום, המהווה לדבריו "תעמולת בחירות אסורה". מלצר הורה לליכוד להשיב לעתירה עד השעה 16:00.

תגיות:בני גנץהליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה