חדשות בארץ

פיגוע דריסה בחבל בנימין: קצין צה"ל נפצע באורח קשה

לוחם מג"ב נפצע בפיגוע באורח קל. כוח צה"ל הגיב בירי לעבר הרכב הדורס והרג שני מחבלים

  • כ"ז אדר א' התשע"ט
אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

קצין צה"ל ולוחם מג"ב נפצעו הלילה (שני) בפיגוע דריסה ביציאה מהכפר נעמה, סמוך לצומת הפרסה באזור טלמון שבחבל בנימין. החיילים בזירה הגיבו בירי לעבר הרכב הדורס, בו נסעו 3 מחבלים – שניים מהם נהרגו והשלישי נפצע קל.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי סמוך לשעה 03:30 המחבלים דרסו ברכבם מספר לוחמים מגדוד שמשון של חטיבת כפיר, שהגיעו אל הכפר לבצע מעצרים אך נאלצו לעצור בצד הדרך ביציאה מהכפר בעקבות תקלה ברכב הסאפרון בו נסעו. קצין צה"ל בן 20 נפצע באורח קשה. הוא פונה במסוק לבית החולים שיבא-תל השומר כשהוא סובל מפגיעה רב-מערכתית. מבית החולים נמסר כי הפצוע נותח והועבר למחלקה לטיפול נמרץ, וכי מצבו קשה אך יציב.  לוחם מג"ב בן 19, שנפצע באורח קל בגפיו, פונה אף הוא לבית החולים ושוחרר לאחר טיפול.

עוד התברר מהתחקיר, כי המחבלים השליכו מוקדם יותר הלילה בקבוקי תבערה לעבר מעבר הסמוך לציר 443. ברכב בו ביצעו המחבלים את פיגוע הדריסה נמצאו בקבוקי תבערה נוספים.

פראמדיק מד"א אהוביה שטרן סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לכוח רפואה של צה"ל שטיפל בשני צעירים שנפגעו מרכב. שניהם היו בהכרה מלאה. טיפלנו בצעיר בשנות העשרים שסבל מחבלה רב-מערכתית, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי שכלל הרדמה והנשמה, כשמצבו מוגדר קשה ויציב".

פראמדיק מד"'א ישי ראוכברגר וחובש בכיר במד"א עקיבא אושרי הוסיפו וסיפרו: "חברנו לכוח רפואה של צה"ל שהעביר אלינו לניידת טיפול נמרץ צעיר כבן 19 בהכרה מלאה. הוא סבל מחבלה ברגל וסיפר שנפגע מרכב. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל, הוא היה רגוע ותיקשר איתנו לכל אורך הדרך".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואתם של לוחמי צה"ל שנפצעו הלילה בפיגוע הדריסה בבנימין. מצדיע לכוח שפעל בעוז ובנחישות כדי להכריע את חוליית הטרור הארורה".

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הגיב על פיגוע הדריסה: "עוד 2 מחבלים מצטרפים הבוקר למעגל התמיכות של הרשות הפלסטינית. המציאות של פיגועים אינה גזרת גורל. מדיניות ההכלה של ישראל צריכה להשתנות. במלחמה הזו אין זמן לפשרות, אין מקום למידתיות. מול הפרסים לטרור צריך להכביד את הענישה. מי שפוגע בנו צריך לדעת שהוא ומשפחתו ישלמו מחיר כואב".

ראש הממשלה התייחס הבוקר לפיגוע הדריסה, בפתח פגישתו עם ראש ממשלת סמואה שהגיע לביקור בישראל: ״הבוקר חיילי צה"ל פעלו במהירות וחיסלו את הטרוריסטים שאיימו לדרוס אותם. אנחנו שולחים ברכות להחלמה מהירה לקצין הפצוע ונעשה כל דבר כדי לזרז את הריסת הבתים של המרצחים הללו, כמו של הרוצח של אורי אנסבכר. נתתי הוראה לזרז את ההריסות של הבתים האלה במסגרת המגבלות של מערכת המשפט. אנחנו נחושים להמשיך את המאבק התקיף שלנו נגד המרצחים ונגד הטרור באשר הוא".

במהלך הלילה פעלו חיילי צה"ל עם לוחמי מג"ב במרחב החטיבה המרחבית ״בנימין" ועצרו 11 פעילי חמאס. במקביל, עצרו כוחות הביטחון ביהודה, שומרון והבקעה 16 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירה.

(עודכן: 10:20)
תגיות:יהודה ושומרוןמג"בצה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה