מוזיקה יהודית

ביקורת אלבום - "שובי נפשי" של להקת נשמחה: הבשורה הגדולה היא עצם קיומו

כדיסק בכורים מדובר בפרי משובח שיש ליוצריו על מה להתפאר בו, איכות מעולה של שירים ולחנים מצוינים. ועדיין, הדיסק יחסית קצר

  • כ"ז אדר א' התשע"ט
אא

בדיקה קלה מעלה כי את התואר "להקת החתונות הנשמעת ביותר ברשת" קוטפת בקלילות 'להקת נשמחה', בניצוחו של הסולן שמואל רקאנטי. השירים האיכותים המבוצעים גם בקליפים מושקעים גורפים מאות אלפי צפיות ביוטיוב ובפייסבוק וזוכים לאהדה רבה. כלהקה היא אומנם קיימת רק שנתיים וחצי, אבל מאחוריה כבר עומדות מאות חתונות, ובעיקר מוזיקאים עם רקורד לא קטן של שירה וניגון. ואם לא די בכך, היא בוחרת כעת להרחיב אופקים ולהוציא דיסק חדש בשם "שובי נפשי", בהשתתפות אהרון רזאל, יצחק מאיר והרב אייל ורד.

עוד לפני שמתחילים בכלל לדבר על הדיסק, הבשורה הגדולה שלו היא אולי עצם קיומו. האלבום הזה סוגר פער שהיה חשוב להשלים: קיבוץ מגוון להיטים גדולים לדיסק אחד. בשנים האחרונות שמחת בית השואבה וההקפות שניות בישיבות מרכז הרב והר המור חושפות לציבור שירים ולחנים שהיו חבויים שנים רבות, כמו 'אהללה אלוקי' 'אשר בחר בנו' ו'אחד יחיד ומיוחד', שחיש מהר כבר הספיקו להפוך לנכסי צאן ברזל בקרב חלק גדול מהציבור הדתי לאומי. קיבוצם ל"מחרוזת ישיבות" היא מעשה חשוב שיטיב עם מי שמכיר או מעוניין להכיר שירים אלו בביצוע ברמה גבוהה. היידישקייט של חברי הלהקה, תלמידי ובוגרי עולם הישיבות הציוניות דתיות בולט במחרוזת זו, כמו גם בשירים נוספים כדוגמת "לפיכך" עם יצחק מאיר, להיט חסידי של חסידות סערט ויזניץ' אשר חודש בדיסק "מבקשי פניך 2"  פרי עטה של ישיבת רמת גן ומנוגן רבות בישיבות. בדיסק גם "מחרוזת ניגונים", עם מיטב הלהיטים מגדולי החסידויות כמו ויזניץ', באבוב וקרלין לצד חידוש מרענן של 'ניגון ברדיטשב'.

עטיפת הדיסק עשויה בצורה צבעונית ומושכת, תוך מתן דגש על מטרתו "בשמחת הלב". לא רק בעטיפה, אלא בעיקר בתוך קנקנו של הדיסק בוקעת מוזיקה אשר עונה להגדרה זו. בולט במיוחד מקומה הדומיננטי של השירה בדיסק, בעידן שבו העיבודים תופסים את מרכז תשומת הלב והאוזן. שמואל רקאנטי סולן הלהקה מוכיח שהעיבודים וקולות הרקע אינם מפריעים לו לשיר, מה שעוזר גם לקלוט את הלחנים ואפילו להתמכר לכמה מהם כמו בשיר 'שובי נפשי' עם אהרון רזאל.

כדיסק בכורים מדובר בפרי משובח שיש ליוצריו על מה להתפאר בו, איכות מעולה של שירים ולחנים מצוינים.  ועדיין, הדיסק בתוכנו יחסית קצר (40 דק') וכדרכם של להקות, ניחן בכך שהוא מבצע שירים שאחרים כתבו והלחינו. נשארנו עם טעם של עוד, ולפיכך יש בנו ציפייה לדיסק נוסף שיהיו בו גם שירים מבית היוצר של הלהקה  המשמחת.

תגיות:ביקורתמוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה