חדשות בארץ

פרקליט המדינה: ההחלטות בתיקי נתניהו חפו משיקולים פוליטיים

לראשונה מאז פרסום הודעת היועמ"ש על העמדתו לדין בכפוף לשימוע של ראש הממשלה נתניהו, הגן הערב פרקליט המדינה, שי ניצן על ההחלטה ואמר כי לא היה קשר בין עיתוי הפרסום לבחירות: "אם תיק מבשיל להחלטה אין טעם להמתין עם הפרסום"

ניצן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ניצן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרקליט המדינה שי ניצן דחה היום (ראשון) את הביקורת שהופנתה כנגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ואמר כי "לוח הזמנים התקבל לפני שנקבע בחירות". זו התייחסות ראשונה של פרקליט המדינה מאז הודיע היועמ"ש על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים.

לאורך נאומו של ניצן, בכנס באוניברסיטת חיפה, הוא דחה בתוקף את הטענה כי מנדלבליט כביכול נכנע ללחצים שהופעלו עליו משמאל.

בהתייחסו לפרסומים על כך שהיו חילוקי דעות בינו לבין היועמ"ש מנדלבליט, הוא אמר: "כפי שפורסם – היו חילוקי דעות באשר להאשמות. העמדות השונות פורסמו שכן אני והיועמ"ש סברנו שיש ערך רב לשקיפות ואין למנוע מהציבור לשמוע את עמדותיי. אך ההחלטה הסופית הקובעת היא של היועמ"ש".

עם זאת ניצן הבהיר כי "ההחלטה שהתקבלה היא לא החלטה סופית, היא החלטת ביניים לשקול להעמיד את ראש הממשלה לדין וההחלטה הסופית תתקבל רק אחרי שראש הממשלה ישמיע את טענותיו". פרקליט המדינה הדגיש כי "אני יכול להבטיח שהטענות שיעלו יישמעו בכובד ראש ובנפש חפצה. רק לאחר מכן תתקבל החלטה סופית".

בהתייחס לטענות כי עיתוי פרסום ההמלצות מלמד, לכאורה, כי היועמ"ש נכנע ללחצים, הוא אמר: "נשמעה ועדיין נשמעת (טענה) שהיה ראוי לפרסם את ההחלטה אחרי הבחירות, אך פעלנו לפי המדיניות שמנחה אותנו כבר שנים רבות – אם תיק מבשיל להחלטה אין טעם להמתין עם הפרסום. כך פעלנו בעבר, למשל, בעניינו של צחי הנגבי ששימוע נשלח לו זמן מה לפני הבחירות".

פרקליט המדינה הסביר כי "לוח הזמנים לקבלת ההחלטות התקבל זמן רב לפני שנודע מועד הבחירות". הוא הדגיש: "רק זמן קצר לאחר שקבענו את לוח הזמנים הוחלט להקדים את הבחירות. עתירה שהוגשה לבג"ץ נגד החלטה זו נדחתה על הסף. מיד אחרי פרסום ההחלטה נשמעה ביקורת קשה משני הכיוונים. מצד אחד נשמעה טענה שהיועמ"ש הקל עם רה"מ, ומצד שני טענות שהיועמ"ש החמיר אתו. עלו טענות כאילו אנו פועלים משיקולים פוליטיים. אין כל שחר לטענות אלה", הבהיר. "ההחלטות התקבלו אך ורק משיקולים עניינים המבוססים על חומר הראיות, שאלת זהותו הפוליטית של חשוד אינה מעניינת אותנו. עלתה טענה משני הצדדים כאילו היועמ"ש נכנע – מדובר בטענה שאין בה כל ממש".

בהתייחס להטיות הפוליטיות שעלו בנאום ובקמפיין נתניהו, על צוות פרקליטי מיסוי וכלכלה ובפרט על פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ליאת בן-ארי, אמר: "לא שקלנו כל שיקול פוליטי כשהחלטנו להעמיד לדין את אהוד אולמרט. מהצד האחר של המפה ובדיוק באותה מידה לא שקלנו כל שיקול פוליטי במקרה של נתניהו. בן ארי שניהלה את משפט אולמרט ניהלה אותו על פי שיקולים של ראיות וללא מתן שום משקל לזהותו הפוליטית של אולמרט".

בתוך כך, שרת המשפטים איילת שקד התייחסה אתמול, בראיון ל"פגוש את העיתונות", למתקפותיו של נתניהו על מערכת המשפט. שקד אמרה: "אני מכירה היטב את היועמ"ש ואת צוותו כולל שי ניצן וליאת בן ארי. הם לא אנשים מוטים פוליטית, הם לוקחים החלטות ענייניות, יש חילוקי דעות אבל צריך להזכיר שליאת בן ארי הייתה התובעת אצל אולמרט. ביקורת אפשר לתת בוודאי במדינה דמוקרטית אבל ביקורת צריכה להיות לגופו של עניין ולא של אדם. מה שאותי מעניין כרגע זה להציל את גוש הימין".

תגיות:שי ניצןאביחי מנדלבליטאיילת שקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה