חדשות בעולם

500 טרוריסטים שמסרבים להיכנע: הקרב על המאחז האחרון של דאע"ש בסוריה

כוחות הקואליציה פתחו במבצע צבאי, שהשלמתו בהצלחה תסמן באופן סופי את מפלתו של דאע"ש בסוריה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

כוחות הקואליציה בהנהגת ארה"ב שלוחמים בסוריה נגד דאע"ש הודיעו שלשום (שישי) על פתיחת מערכה צבאית שתביא לחיסול מוחלט של נוכחות ארגון הטרור בסוריה. המתקפה תיערך במאחז האחרון של פעילי הטרור – מובלעת באזור הכפר בארוז שבמזרח המדינה שנמצא, כאמור, בשליטת דאע"ש.

המתקפה החלה רק לאחר שהכוחות וידאו כי לא נשאר במובלעת אזרחים: "אחרי שכוחותינו השלימו את פינוי האזרחים ושחררו את הלוחמים שנשבו בידי דאע"ש, נשארו בבארוז רק טרוריסטים" – כך אמר גורם מטעם הכוחות.

על פי הדיווחים, סך הלוחמים שמתבצרים במקום ומסרבים להיכנע עומד על כ-500 לוחמים מתאבדים.

לדברי מוסטפה באלי, דובר מטעם הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, לוחמי דאע"ש הציעו כי בתמורה לכניעה שלהם הם דורשים כי יסודר להם מעבר בטוח, אך בקשתם נדחתה על הסף: "אנחנו נילחם בהם עד לאחרון", אמר. אולם נציגי הצבא האמריקני מסרו כי עדיין ישנה אפשרות שתאושר להם מעבר בטוח למחוז אידליב שבסוריה.

בארוז היא עיירה במזרח סוריה, ששימשה עיר מקלט לפעילי הטרור של ארגון דאע"ש, אשר ברחו אליה ביחד עם משפחותיהם בעקבות כיבוש מאחזי השליטה שלהם על ידי כוחות הקואליציה.

האזרחים שעוד נותרו להתגורר בבארוז קיבלו לפני כמה חודשים מכתבי התראה שבישרו כי הכוחות הכורדים במדינה מתכוונים לנקות את האזור מלוחמי דאע"ש.

הפליטים שברחו מבארוז בפרט, ומכל אזורי השליטה של דאע"ש בכלל, נקלטו בתוך הקהילות הכורדיות והם משוכנים במחנות פליטים שהוקמו לשם כך. במחנות אלה שוכנים כעשרות אלפי פליטים, שהצטרפו לשם מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה.

בני משפחותיהם של לוחמי דאע"ש שברחו ביחד איתם למעוזי שליטה שלא נכבשו על ידי הקואליציה, הועברו לידי הכוחות הכורדים שמנהלים את הפינוי, ובנוסף דואגים גם לרווחתן של משפחות אלה.

כאמור, במהלך השבועות האחרונים, החלו כוחות הקואליציה להפציץ עמדות טרור מסביב לבארוז שמוקמו מאחורי אזור מיושב באזרחים, כשהשלב האחרון מסומן שלשום כשהכוחות פרצו לתוך השטח עצמו והחלו במבצע לטיהור המקום ממחבלים.

תגיות:דאע"שסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה