חדשות בארץ

עסקת המאה: סגנו של אבו מאזן איים על ארצות הברית

על רקע הגילויים של חלקים מתוכנית השלום האמריקנית, גינה אתמול מחמוד אל-עאלול את הממשל

הפגנת פת"ח בשכם נגד עסקת המאה, 3 בינואר 2019 (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)הפגנת פת"ח בשכם נגד עסקת המאה, 3 בינואר 2019 (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

מחמוד אל-עאלול, סגן מנהיג תנועת פת"ח, אשר בראשה עומד אבו מאזן, אמר אתמול (שבת) בשיחה עם כתבים, כי עסקת המאה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מהווה איום קיומי על העם הפלסטיני. הוא ציין כי כדי לנטרל איום זה ישנו צורך בעימות בסיסי עם ישראל והממשל האמריקני.

אל-עאלול ציין כי ממשלת ישראל מנסה להציג את המצב הנוכחי ששורר ברצועת עזה, כאילו היא הקורבן ולא האויב, לדבריו. הוא הוסיף, כי האשם במצב, לדבריו, הוא הממשל האמריקני שמביע תמיכה בנתניהו ו"ממשלתו הקיצונית", גם בזמן שהוא פועל כנגד הפלסטינים בהרג, תקיפה של המקומות הקדושים לאסלאם, והשתלטות על קרקעות.

בדבריו, דחה סגנו של אבו מאזן את עסקת השלום של טראמפ תוך שהוא תוקף ואומר כי היא דורשת מהפלסטינים ויתור על עמדותיהם הלאומיות ובתמורה לכך יקבלו את עסקת המאה. בדבריו התייחס אל-עאלול לפרסום לפיו העסקה תכלול ויתורים רשמיים של הפלסטינים. "עמדת ממשל טראמפ בנוגע לבעיה הפלסטינית ברורה. האמריקנים מעוניינים שהפלסטינים יתנערו מעמדותיהם הלאומיות ויקבלו את עסקת המאה", כך אל-עאלול.

בהתייחס לטענה על הטיה פרו-ישראלית של ממשל טראמפ, הוא הזהיר כי בהינתן וארה"ב מובילה הסכם באופן חד-צדדי, ובהינתן שמדובר במעצמה עולמית עם הכוח החזק ביותר בעולם, העימות מול הממשל הוא מחויב המציאות מאחר והממשל לא מותיר לעם הפלסטיני אפשרות אחרת.

בתוך כך, היום פורסם כי ראש הממשלה הפלסטינית, ראמי חמדאללה, הודיע כי הרשות הפלסטינית תשלם מחר משכורות למחבלים ולמשפחותיהם - כך דווח ב'חדשות כאן'.

ההודעה באה על רקע החלטתו של אבו מאזן לפיה לא יקבל את כספי המיסים שישראל מעבירה לו, זאת כמחאה על החלטתה לקצץ את המשכורות שמעבירה הרשות למחבלים ובני משפחותיהם. בהודעת השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח', נאמר כי מדובר בכ-30 מיליון שקלים שיופקדו בימים הקרובים בחשבונות הבנק שלהם. לדבריו, "סוגיית תשלום המשכורות עומדת בראש סדר העדיפויות של הרשות הפלסטינית".

תגיות:פת"חדונלד טראמפעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה