חדשות בארץ

השופט בדימוס טירקל: ייתכן ונתניהו יזוכה מכל כתבי האישום נגדו

שופט בית המשפט העליון לשעבר אמר כי היועץ המשפטי לממשלה לא היה צריך להודיע לפני הבחירות על הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה. הוא הבהיר כי יש לציית לחוק, לפיו נתניהו יכול להמשיך בכהונתו עד לרגע בו יורשע בבית משפט

  • כ"ו אדר א' התשע"ט
טירקל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)טירקל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שופט בית המשפט העליון לשעבר, יעקב טירקל, אמר היום (ראשון) כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא היה צריך להודיע לפני הבחירות על החלטתו להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכפוף לשימוע.

בראיון לאסתי פרז בכאן רשת ב', אמר טירקל: "אני מעריך מאוד את מנדלבליט, שאיני מכיר אותו אישית. איני יודע אם להשתמש במילה 'טעה', אבל סבור שהיה מיטיב לעשות אם כל התהליכים היו נפתחים רק אחרי הבחירות".

"אני חושב שהחשדות אינם דבר שצריך להשפיע על האנשים", ציין טירקל. "מה שצריך להשפיע זה אם יש הרשעה או אין הרשעה. עם כל הכבוד לפרשנים הרבים, החשדות אינם מספיקים. זה לא החומר שצריך להיות לפני הציבור. לפני הציבור צריכים להיות דברים ברורים, דהיינו: הרשעה או אי הרשעה".

טירקל הדגיש כי יש להיצמד לחוק, הקובע כי ראש ממשלה יכול להמשיך בכהונתו גם לאחר הגשת כתב אישום נגדו, ולמעשה עד שיורשע בבית משפט. בהתאם לכך, אמר, "אני מניח את זה לשיקול דעתו של ראש הממשלה. מה שטוב בעיניו. אם יחליט להתפטר – זה עניינו". הוא הוסיף כי אינו רוצה להיכנס להערכות לגבי הצפוי בתיקי נתניהו, אם אכן לאחר השימועים יחליט מנדלבליט להעמידו לדין: "יכולות להיות כל מיני אפשרויות. היו כבר בעבר כל מיני הפתעות בכל מיני תיקים. אני לא שולל את האפשרות שהוא גם יצא בסוף זכאי מכל התיקים האלה".

"לא בהכרח מה שמכוער בעיניי מבחינה אתית או מוסרית מחייב גם הרשעה פלילית", הבהיר טירקל. "יכול להיות שהתוצאה תהיה שבסוף ההליכים נאמר שאכן מה שראינו או שמענו אינו יפה או מכוער, או איך שנגדיר זאת, אבל זה לא פלילי. זה יכול להיות".

השופט בדימוס מתח ביקורת על הדברים שהשמיע נתניהו נגד בכירים בפרקליטות: "זה דבר שלא היה צריך להיות. אני חושב שזו שגיאה גם מבחינתו – מבחינה טקטית, מבחינה ציבורית. לא היה מקום לתגובות האלה".

תגיות:יעקב טירקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה