חדשות בארץ

סקרים חדשים: יתרון לגוש השמאל, נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה

בסקרים שנערכו לאחר הודעת היועמ"ש על העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, של ראש הממשלה, מסתמן יתרון קל לגוש השמאל

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

מאז ההודעה של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יועמד לדין בכפוף לשימוע בתיקי 1000, 2000, ו-4000, בחשד לשוחד והפרת אמונים, מסתמנת היחלשות של גוש הימין בהובלת נתניהו, זאת לצד התגברותו של גוש השמאל.

ביום שישי האחרון פירסמו שלושה כלי תקשורת תוצאות סקרים, כשברובם מסתמן יתרון קל לגוש השמאל.

מסקר שנערך על ידי חדשות 13 עולה כי מפלגת כחול-לבן בהובלת גנץ ולפיד מקבלת 36 מנדטים, זאת בזמן שמפלגת הליכוד מקבלת 30 מנדטים. מבחינת הליכוד מדובר בעלייה של 4 מנדטים לעומת סקר קודם שנערך שבוע קודם לכן, ואילו כחול-לבן שומרת על כוחה.

איחוד חד"ש-תעל – 9 מנדטים. איחוד מפלגות הימין ויהדות התורה – 7 מנדטים. ש"ס, העבודה, מרצ – 6 מנדטים. הימין החדש – 5 מנדטים. כולנו ואיחוד רעם-בל"ד – 4 מנדטים. ישראל ביתנו, גשר וזהות לא עוברות את אחוז החסימה.

בסקר שנערך על ידי "כאן" עולה כי מפלגת כחול-לבן מקבלת 37 מנדטים, ואילו מפלגת הליכוד מקבלת 29 מנדטים. בהשוואה לסקר הקודם של "כאן", בה קיבלה כחול-לבן 35 מנדטים והליכוד קיבל 32 – מדובר בהתחזקות של כחול-לבן והיחלשות של הליכוד.

הימין החדש, יהדות התורה וחד"ש-תע"ל – 7 מנדטים. העבודה, מרצ וש"ס – 6 מנדטים. כולנו, איחוד מפלגות הימין ורע"ם-בל"ד – 5 מנדטים.

על פי שני סקרים אלה עולה כי גוש השמאל מתחזק ל- 61 מנדטים בעוד גוש הימין נחלש ל- 59 מנדטים.

מסקר שנערך על ידי רדיו 103fm עולה כי כחול לבן מקבלת 37 מנדטים, ואילו הליכוד מקבל 25 מנדטים. בהשוואה לסקר קודם, מבחינת כחול לבן מדובר בהתחזקות של מנדט בלבד ואילו מבחינת הליכוד מדובר בירידה משמעותית של 4 מנדטים. על פי סקר זה, ישנו שוויון בין שני הגושים כששניהם מקבלים 60 מנדטים.

לגבי שאלת ההתאמה לראשות הממשלה:

בסקר שפורסם בחדשות 13 עולה כי עדיין קיים פער לטובת בנימין נתניהו כש-46% השיבו כי נתניהו מתאים יותר, לעומת 40% שסבורים כי גנץ מתאים יותר.

כשהנסקרים נשאלו על מידת ההתאמה של נתניהו אל מול יאיר לפיד, הפער לטובת נתניהו זינק ל-54%, כש-30% סברו כי לפיד מתאים יותר.

לעומת זאת, בסקר שפורסם ב"כאן" עולה כי לראשונה ישנו שוויון בין בני גנץ לבנימין נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, עם נטייה קלה לטובת גנץ.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה