חדשות בארץ

תגובת ’כולנו’ להחלטת היועמ"ש; גל האנטישמיות בצרפת גואה

אנדרטה בצרפת חוללה, 'כולנו' הודיעה כי תשב עם נתניהו עד לסיום השימוע, התחזקות גוש השמאל-מרכז, מתמודדת לנשיאות ארצות הברית תוקפת את נתניהו, המשך התפרעויות הפלסטינים על הגדר, הדמוקרטים דורשים את חקירתו של קושנר, ושחרורו של הטייס ההודי השבוי. כל מה שחשוב לדעת

אא

גל האנטישמיות באירופה גואה. אנדרטה ששכנה בעיר שטרסבורג שבצרפת, לזכר בית כנסת שנחרב בתקופת השואה על ידי הנאצים - הושחתה היום (שבת). סגן ראש העיר, אלן פונטנל, אמר: "מדובר ככל הנראה בתקרית אנטישמית חדשה. נעשה כל שביכולותינו כדי לעצור ולהעמיד לדין את האחראים להשחתה".

בעקבות החלטת היועמ"ש על העמדתו לדין של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיעו היום (שבת) במפלגת כולנו כי ישבו עם נתניהו עד השימוע. חברת מפלגת כולנו, שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון אמרה: "עד שלא יהיה שימוע, ולא נדע מה תוצאותיו - נשב בממשלה". השרה הוסיפה כי במידה ולאחר השימוע יוחלט על כתב אישום, כולנו תפרוש מהממשלה. זו התייחסות ראשונה של המפלגה מאז הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על העמדה לדין, בכפוף לשימוע, של ראש הממשלה נתניהו, בחשד לשוחד, מרמה, והפרת אמונים בתיקי 1000, 2000, ו-4000.  

בעקבות החלטת היועמ"ש - התחזקות של "כחול-לבן" והיחלשות של "הליכוד". כך עולה משני סקרים שנעשו על ידי חדשות 13 ותאגיד "כאן". על פי הסקר של "כאן", מפלגת כחול לבן עולה ל-37 מנדטים, ואילו הליכוד יורדת ל-29 מנדטים.

עוד בסקרים, הימין החדש, יהדות התורה, חד"ש-תע"ל - 7 מנדטים, העבודה, ש"ס ומרצ - 6 מנדטים. כולנו, איחוד מפלגות הימין (הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית), ורע"מ-בל"ד - 5 מנדטים. בתוך כך, ישראל ביתנו, זהות וגשר נשארים מתחת לאחוז החסימה

כ-8,000 פלסטינים התפרעו אתמול (שישי), לאורך גדר המערכת בגבול בין ישראל ורצועת עזה. הם הבעירו צמיגים, השליכו אבנים, בקבוקי תבערה, מטעני חבלה ורימונים לעבר הגבול. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. כתוצאה מהעימות, לפחות עשרה מחבלים נורו ונפצעו. בחסדי שמיים לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

בעקבות הצהרת טראמפ כי הוא מאמין שקים לא ידע על מאסרו של הסטודנט היהודי-אמריקני אוטו וורמברייר, הוריו של אוטו מגנים. פרד וסינדי וורמברייר, הוריו של הסטודנט האמריקני-יהודי אוטו וורמברייר, אשר שוחרר כשהוא מצוי בתרדמת ומועבר באלונקה לארצו מהכלא בצפון קוריאה, ואשר מת כעבור שבוע, גינו את הצהרת טראמפ. הוריו מסרו לתקשורת כי השליט קים, וממשלת צפון קוריאה "אחראים לרוע שלא ניתן לדמיון ולחוסר האנושיות". אמירתם באה בעקבות הצהרתו של הנשיא טראמפ לאחר פגישתו השבוע עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, בה אמר כי הוא "מאמין שקים לא היה מודע ליחס שקיבל וורמבייר".

בעקבות הכרזת ממשלת בריטניה על ארגון חיזבאללה כארגון טרור, משרד החוץ האיראני מגנה. בתגובה להחלטת הממשלה הבריטית כי היא תכניס אף את הזרוע הפוליטית של הארגון לרשימת ארגוני הטרור, משרד החוץ האיראני מגנה את ההחלטה: "הגיעה תוך התעלמות מכוונת מחלק גדול מאוד מהעם הלבנוני ולגיטימיות הארגון במדינה. חיזבאללה הוא אחד מעמודי התווך של המאבק בארגוני טרור באזור, דוגמת דאעש".

מתמודדת לנשיאות ארצות הברית תוקפת את נתניהו. אליזבת וורן, סנאטורית דמוקרטית ממסצ'וסטס שתתמודד על מועמדות לנשיאות ארצות הברית, תוקפת את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשל החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום. בכפוף לשימוע. וורן כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי נתניהו החל במדיניות "קיצוניות ימינית, וכעת מעוות את העיתונות החופשית, לוקח שוחד ומחליף טובות ממשלתיות. זו חתך בלב של דמוקרטיה מתפקדת".

הדמוקרטים דורשים את חקירת קושנר בעקבות הטענות כי הוענק לו סיווג ביטחוני שלא כחוק. כחלק מהדרישה הדמוקרטית מהבית הלבן, כי יעביר לידיו מסמכים מסוימים שיוכיחו, לטענתם, כי הבית הלבן העניק סיווגים ביטחוניים לאנשי הממשל שלא כחוק, בהם לג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא. הדמוקרט אלייז'ה קמינגס המכהן כיושב הראש של ועדת הביקורת בקונגרס, הציב להם אולטימטום ולפיו הם נדרשים להיענות לבקשתו עד ליום שני, ולא, ישגר להם זימון לבית הדין.

בדו"ח שנכתב על ידי "הארגון למניעת הפצת נשק כימי" נחשף כי במתקפה שביצע אסד באפריל האחרון, נעשה שימוש בנשק כימי. בדו"ח נכתב כי "קיימת תשתית ראייתית לכך שהתבצע שימוש בנשק כימי שהכיל כלור במתקפה ב-7 באפריל 2018".

הצבאות המשותפים של ארצות הברית ודרום קוריאה לא יקיימו את התמרון המתוכנן להם לאפריל הקרוב. גורמים בממשל האמריקני אמרו כי צבא ארצות הברית וצבא דרום קוריאה, לא יקיימו, ככל הנראה, את תרגיל האביב השנתי שתוכנן להן בשטח חצי האי הקוריאני. על פי הפרסומים, את ההחלטה קיבל הנשיא טראמפ עוד קודם פסגתו המשותפת עם שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און בוויטנאם.

פקיסטן הודיעה על השבתו של הטייס ההודי השבוי. לאחר שפקיסטן הפילה שני מטוסים הודיים שחדרו לשטחה, בשבוע שעבר, ושבו את אחד הטייסים - אתמול (שישי) היא שחררה את הטייס כמחוות שלום. חדירת המטוסים ההודיים לשטחה של פקיסטן ארעה בעקבות ההפצצה הפקיסטנית בשטח הודו נוכח התקיפה שארעה קודם לכן על ידי מטוסים הודיים בשטח פקיסטן. בהודעת משרד החוץ הפקיסטני נאמר כי "הוא טופל בכבוד ובהתאם למשפט הבינלאומי בזמן השבי''.

תחזית מזג אוויר:

מחר  וביום שני תחול עלייה בטמפרטורות, ובצפון הארץ ייתכן גשם מקומי קל.

ביום שלישי צפוי גשם ברוב חלקי הארץ. הטמפרטורות ירדו ויתכנו סופות רעמים בודדות.

תגיות:צרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה