חדשות בארץ

סקר חדש: גנץ ממשיך לטפס, הליכוד נחלש

למרות שמפלגת כחול לבן מבססת את מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר, על פי הסקר גוש הימין-חרדים ממשיך להוביל ובנימין נתניהו יוכל להקים קואליציה של 62 מנדטים

  • כ"ד אדר א' התשע"ט
(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר חדש שפורסם הלילה (שישי) מלמד כי מפלגת כחול לבן של בני גנץ ויאיר לפיד ממשיכה לעלות וצוברת יתרון של 9 מנדטים מול הליכוד. עם זאת, במאזן בין גושי הימין והשמאל לא חל שינוי, וגוש הימין-חרדים ממשיך להוביל על פני גוש השמאל-ערבים.

על פי הסקר – שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" ופורסם ב"ישראל היום" וב- i24NEWS – המפץ הפוליטי שחוללו גנץ ולפיד בגוש השמאל-מרכז ממשיך 'לספק את הסחורה' מבחינתם: מפלגת כחול לבן עולה ב- 2 מנדטים לעומת סקר קודם שנערך בתחילת השבוע, ומקבלת 38 מנדטים. הליכוד נחלש ב- 2 מנדטים ויורד ל- 29. יצוין כי הסקר נערך אומנם לפני פרסומה הרשמי אמש של החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ב- 3 התיקים, אולם יש להניח שהתוצאות כבר משקפות, לפחות חלקית, את השפעתה של הודעת היועץ.

הסכם הבלוק הטכני בימין הדתי בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית קוצר אף הוא הצלחה – לכל הפחות על פי סקר זה – כש"איחוד מפלגות הימין" הופכת למפלגה השלישית בגודלה עם 9 מנדטים, עלייה של מנדט לעומת הסקר הקודם. הימין החדש של בנט ושקד יורד במנדט – ל-  8 מנדטים. בצד השמאלי של המפה הפוליטית – מפלגת העבודה נחלשת במנדט ומקבלת 7. גם מרצ נחלשת – מ- 7 ל- 6 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה נחלשות אף הן במנדט – 6 לכל אחת. במפלגות הערביות לא חל שינוי – חד"ש-תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי מקבלת 7 מנדטים, בעוד בל"ד אינה עוברת את אחוז החסימה.

כולנו של שר האוצר משה כחלון משתפרת במעט ומצליחה בסקר זה להיכנס לכנסת – כעת עם 4 מנדטים, אבל עדיין צלו של אחוז החסימה מרחף מעליה. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וגשר של אורלי לוי אבקסיס רחוקות מאוד מאחוז החסימה ונותרות בחוץ. מפלגת זהות של משה פייגלין אף היא מתחת לאחוז החסימה, אולם מקבלת 3% מהקולות.

בשורה התחתונה: למרות היחלשותו של הליכוד, נתניהו יוכל להקים קואליציה של 62 חברי כנסת, יחד עם "איחוד מפלגות הימין", הימין החדש, כולנו והמפלגות החרדיות. גנץ, לעומת זאת, יתקשה לעשות זאת, שכן יחד עם מפלגת העבודה ומרצ הוא מחזיק ב- 51 מושבים בכנסת, ובצירוף הערבים – 58 מנדטים. כחול לבן תזדקק למפלגות החרדיות כדי להרכיב ממשלה, אולם מפלגות אלו הבהירו בנחרצות כי לא ישבו בממשלה עם לפיד.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה