חדשות בארץ

האו"ם: ייתכן שחיילי צה"ל ביצעו פשעי מלחמה בעזה"; נתניהו: צביעות ושקרים

ועדת החקירה, שמונתה על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם, טוענת כי חיילי צה"ל עשו שימוש מופרז בכוח במהלך העימותים עם הפלסטינים על גדר המערכת ברצועת עזה. ראש הממשלה הגיב: "חמאס הוא שיורה טילים על אזרחי ישראל, משליך מטעני נפץ ומבצע פעילות חבלנית במהלך ההפגנות האלימות על הגדר"

  • כ"ג אדר א' התשע"ט
ההתפרעויות על הגדר, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90 )ההתפרעויות על הגדר, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90 )
אא

ועדת החקירה, שמונתה על מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקור את אירועי "תהלוכות השיבה" בהם פתחו הפלסטינים בשנה שעברה, קובעת כי ייתכן שצה"ל ביצע "פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות", כלשונה, בעימותים על גדר המערכת בין ישראל ורצועת עזה.

על פי הנתונים שאספה הוועדה, מה- 30 במרץ 2018 - תחילתן של ההתפרעויות השבועיות בהן פתחו הפלסטינים על הגדר - ועד סוף 2018 נהרגו 183 בני אדם וכ- 6,100 נפצעו מירי חי של צה"ל. הדו"ח טוען כי החיילים השתמשו באופן מופרז בכוח אש, ירו ופגעו ב"מפגינים פלסטיניים שלא היוו סיכון מיידי לאחרים, ולא היו מעורבים באופן ישיר בפעולות האיבה".

הוועדה, בראשה עומד המשפטן הארגנטינאי סנטיאגו קנטון, ציינה כי בידיה "מידע חשאי" על האחראים לירי הקטלני, כולל צלפים ומפקדים. לדבריה, "ייתכן וההפרות מהוות פשעים נגד האנושות". הוועדה קראה לישראל "לפתוח בחקירה מיידית, עצמאית ובלתי משוחדת, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים" כדי לבדוק "האם בוצעו פשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות, מתוך מטרה להעמיד לדין את האחראים לכך". בנוסף קראה הוועדה להעביר את המידע הכלול בדו"ח לבית הדין הבינלאומי בהאג.

הדו"ח התקבל בזעם בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי "ישראל דוחה על הסף את דו"ח המועצה לזכויות אדם של האו"ם. המועצה קובעת שיאים חדשים של צביעות ושקרים, מתוך שנאה אובססיבית לישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. חמאס הוא שיורה טילים על אזרחי ישראל, משליך מטעני נפץ ומבצע פעילות חבלנית במהלך ההפגנות האלימות על הגדר".

"ישראל לא תאפשר לחמאס לפגוע בריבונות הישראלית ובאזרחיה ותשמור על הזכות להגנה עצמית", הוסיף נתניהו. "חיילי צה"ל ימשיכו להגן בנחישות על אזרחי ישראל מפני התקפות החמאס וארגוני טרור שממומנים על ידי איראן המכריזה על כוונתה להשמיד את ישראל".

ממלא מקום שר החוץ, ישראל כץ, אמר כי "תאטרון האבסורד של המועצה לזכויות אדם הפיק עוד דו״ח עוין, שקרי ומוטה נגד מדינת ישראל. מדובר בדו״ח שמתבסס על מידע מסולף שבו כלל לא נבדקו העובדות ושכל מטרתו היא להכפיש את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ולפגוע בזכותה להגנה עצמית מפני טרור של ארגון רצחני". כץ הדגיש כי "אף גורם לא יוכל לשלול מישראל את הזכות להגנה עצמית ואת החובה להגן על תושביה וגבולותיה מפני מתקפות אלימות. מי שדוחף את תושבי עזה לגדרות, כולל נשים וילדים, הוא ארגון החמאס, שמטרתו המוצהרת היא השמדת מדינת ישראל - והוא הנושא באחריות".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "איך אמר פעם אדם חכם? או"ם שמום. חבורה של צבועים ומתחסדים. נראה אותם יושבים בבניין האו"ם וחוטפים קסאם לפנים, נראה אז איך הם יגיבו. אנחנו גאים בכל חייל וקצין שנלחמים יום אחר יום להגן עלינו. הדו"ח מטעמם שהתפרסם על זכויות האדם הוא בושה לעולם, צה"ל הוא המגן על זכויות בני האדם – לא אתם".

תגיות:עזהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה