חדשות בארץ

דרמה בעמק הארזים: שני נהגים שנסחפו בשיטפון חולצו בשלום

כוחות ההצלה הצליחו, בחסדי שמיים, לחלץ שני נהגים שנלכדו עם רכביהם בזרם העז של נחל הארזים, בסמוך לירושלים. צפו

  • כ"ג אדר א' התשע"ט
(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

מזג האוויר הסוער בירושלים חולל לפני הצהריים (חמישי) דרמה של ממש. שני רכבים פרטיים נסחפו בשיטפון החריג שפרץ בעמק הארזים, בסמוך לעיר, ונהגיהם נלכדו בזרם העז של הנחל שעלה על גדותיו. 

ארבעה צוותי כיבוי וצוות של היחידה לחילוצים מיוחדים (יל"מ) של כוחות הכיבוי וההצלה הוזנקו אל הזירה יחד עם מנוף, סירה וציוד עזר נוסף. הכוחות הצליחו לחלץ בתחילה את אחד הלכודים, גבר כבן 50, באמצעות גלגל הצלה שנשלח לעברו. בשלב מסוים הוא נפל למים, אך בחסדי שמיים חולץ בשלום. לאחר שקיבל טיפול במקום מחובשים ופראמדיקים של מד"א, הוא פונה במצב יציב לבית החולים "שערי צדק" כשהוא סובל מהיפותרמיה קלה.

חילוצו של הנהג השני, צעיר בשנות ה- 20 לחייו, נתקל בקשיים רבים. הנהג עלה על גג רכבו ושהה שם קרוב לשעה, כשהכוחות מנסים להגיע אליו בדרכים שונות – ללא הצלחה. לאחר דקות ארוכות של מתח ומאמצים רבים, הצליחו כוחות יחידת החילוץ עציון – יחד עם השוטרים ואנשי הכבאות – לשלוח לעברו גלגל הצלה ולמשוך אותו בשלום מהמים. הוא פונה לבית החולים שערי צדק במצב יציב כשהוא סובל מהיפותרמיה קלה.

חובש רפואת חירום במד"א, יוסי קסוטו, סיפר: "מדובר באירוע דרמטי מאוד, ראינו גבר שנלכד על גג מכוניתו כשבכל דרך אפשרית כוחות החילוץ מנסים להגיע אליו, החל ממסוק שבסופו של דבר לא התאפשר בשל תנאי מזג האוויר, עד שהכבאים תוך סיכון שלחו לו גלגל הצלה וחילצו אותו אלינו כשהוא בהכרה מלאה וסובל מהיפותרמיה קלה".

פראמדיקית מד"א, עמית לוי, מסרה: "לשמחתנו סוף טוב לדרמה הארוכה שהיינו עדים לה בשעות האחרונות. לאחר חילוץ דרמטי וממושך של הכבאים הוציאו אלינו צעיר כבן 20 בהכרה מלאה לאחר שהיה לכוד במשך זמן רב על גג רכבו בזרם האדיר של הנחל. הכבאים שפעלו במקום בנחישות העבירו אותו אלינו. היינו ערוכים עם ניידת הטיפול הנמרץ המחוממת וציוד לטיפול בהיפותרמיה, ולאחר בדיקה קצרה בשטח פינינו אותו לבית החולים כשהוא במצב יציב וקל. לשמחתנו האירוע הדרמטי שיכל להסתיים באסון הסתיים בשני נפגעים קל בלבד".

(וידיאו: דוברות מד"א)

(וידיאו: דוברות מד"א)

(וידיאו: דוברות המשטרה)

תגיות:שיטפוןחילוץירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה