כתבות מגזין

קידוש השם: למה קרעו מנהלי ישיבה בארה"ב, את הצ’ק השמן של הגביר העשיר?

מה עשו שישה בחורים מארה"ב כדי לעזור לישיבה שבה למדו, לצאת מהקשיים הכלכליים אליה נקלעה? קידוש השם 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סיפור מרגש שסיפר הרה"ג יצחק זילברשטיין השבוע בשיעורו בחולון, עשה לו כנפיים והגיע גם לאוזנינו: שישה בחורים הלומדים בישיבה בארצות הברית, ביקשו לעזור לישיבה בקשיים הכלכליים אליה היא נקלעה ופנו לעזרתו של גביר עשיר שגר סמוך לישיבה בבקשה שיתרום מכספו. 

הגביר, שככל הנראה זיהה שעת כושר לצחוק קצת על חשבונם של הבחורים, אמר להם כי יתרום לישיבה בשמחה - אם יסכימו לקפוץ לבריכה הפרטית שלו. באומרו כך, הוביל אותם אל הבריכה הפרטית שבחצר שלו, והצביע עליה. 

להזכירכם, זה קרה ממש לאחרונה - הווי אומר שהבחורים התבקשו לקפוץ למים הקרים במזג האוויר החורפי של ארה"ב, שידוע בקיצוניותו. "אם תעשו את זה, אני מבטיח לתרום 1000 דולר לישיבה שלכם", אמר.

 

מסירות נפש 'קרה' על התורה 

הבחורים הביטו זה בזה, וכמו היה ברור להם מה צריך לעשות - הם קפצו למים הקרים ללא שום הרהור. 

המשיך הרה"ג זילברשטיין וסיפר כי כשהגביר ראה זאת, הוא התיישב לצד שולחן, הוציא את פנקס השיקים שלו, וכתב שיק על סך 6,000 (!) דולר. 

שמחים ומאושרים חזרו ששת הבחורים לישיבה עם השלל ה'שמן' בידיהם, מודים על הזכות שנפלה בחלקם לעזור לישיבה, ולו במעט. אלא שכשסיפרו את הסיפור לראש הישיבה והגישו לו את השיק - קרה דבר שאיש לא ציפה לו. 

צוות הרבנים בישיבה החליט לקרוע את השיק בטענה כי מדובר בכסף שמבזה את התורה ולומדיה, וכי לא ראוי לה לישיבה קדושה להשתמש בכסף שבשבילו הצטרכו הבחורים להתבזות. קידוש השם, אמרנו כבר?  

תגיות:צ'קישיבהגביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה