חדשות בעולם

פסגת טראמפ-קים נכשלה: החתימה המשותפת לא תתקיים

הנשיא טראמפ דרש מהשליט הצפון קוריאני שיחתום על הסכמה לפירוק צפון קוריאה מנשק גרעיני. בשלב זה הגיעה השיחה למבוי סתום, והפסגה נחלה כישלון חרוץ

  • כ"ג אדר א' התשע"ט
(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

פסגת טראמפ-קים נכשלה: הבוקר (חמישי) הודיע הבית הלבן שהחתימה על ההסכם המשותף לא תתקיים, ארוחת הצהריים המשותפת בוטלה והנשיא טראמפ יעזוב את האנוי מוקדם מהצפוי.

במהלך הפסגה, ביקש הנשיא טראמפ מהשליט קים להבהיר את כוונותיו על פירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני בכתב. אז העניינים התחילו להסתבך. משלחתו של טראמפ עזבה את בית המלון בו מתקיימת הפסגה, וגם השליט הצפון קוריאני ומשלחתו מתכוננים לעזוב את המקום.

מדובר בהתפתחות לא צפויה בעליל. מוקדם יותר הפגישות היו נראות כמוצלחות, ובתקשורת הקוריאנית דווח בהתרגשות כי "פסגת האנוי תשיג תוצאות בעלות מימדים היסטוריים". הכתבים הקוריאנים ציינו כי קיים קשר טוב בין שני המנהיגים, וכי הפסגה כונסה "הודות למאמצי שני הצדדים לסיים את המעגל המרושע של עימות ואנטגוניזם ולהמשיך בעידן השלום והשגשוג שהחל לאחרונה".

בתחילת הפסגה אמר הנשיא טראמפ: "הקשר בינינו טוב משהיה אי פעם. תהיה הצלחה גדולה, אך היא לא תושג תוך יום יומיים". גם מהצד הקוריאני נראה כי העניינים פורחים. השליט קים השיב, באורח חריג, לשאלה ששאל אותו כתב אמריקני, ואמר כי: "אעשה את מיטב יכולתי כדי להביא היום לתוצאה טובה. העולם כולו עוקב אחר הפגישה בינינו. אני מצפה לדיאלוג נפלא".

קים המשיך ואמר: "פתיחת משרד אינטרסים אמריקני בבירה פיוניאנג תהיה דבר שניתן יהיה לקדם בברכה". טראמפ הגיב לכך באמרו: "זה יהיה דבר מצוין".

לאחר הנאומים המשותפים במסיבת העיתונאים, ערכו שני המנהיגים פגישה בארבע עיניים, כשלאחריה יצאו לסיבוב קצר בגן המלון. בהמשך, הוזמנו היועצים והחלו שיחות בנוכחות הדרג הבכיר משני הצדדים. במהלך השיחות הללו חלה הידרדרות חמורה בעמדות השניים, והפסגה נחלה כישלון מוחץ. ארוחת הצהריים המשותפת בוטלה, ושני המשלחות החלו בצעדים לקראת עזיבת המלון. 

תגיות:דונלד טראמפקיםארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה