חדשות כלכלה

למרות מחאת כחלון: מחירי החלב המפוקחים צפויים להתייקר

לאחר שנכשלו המגעים בין נציגי משרד האוצר לחברת תנובה, בג"ץ צפוי להכריע בקרוב כי מוצרי החלב יתייקרו ב-3.4%

מוצרי חלב (צילום: פלאש 90)מוצרי חלב (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר דיונים ארוכים שניהלו נציגי משרד האוצר וחברת תנובה בנוגע להעלאת מחירי מוצרי החלב המפוקח, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמות. בעקבות כך, צפוי בג"ץ להכריע בקרוב בעד ייקור מוצרי החלב.

על הפרק עמדה הצעתו של משרד האוצר על העלאה של 1%-1.5%, זאת בזמן שנציגי חברת תנובה דרשו העלאה של 6.6%.

בדיון ניסה שר האוצר משה כחלון להציע לחתום על צו שיורה על העלאה אם כי בשיעור נמוך יותר מדרישת תנובה, זאת בנוסף לבקשתו כי ההתייקרות תיכנס לתוקף בחודש מאי ולא לפני הבחירות לכנסת.

לקראת הכרעת בג"ץ, נאם שר האוצר בפתח ועידת השלטון המקומי ואמר כי "על הפרק עומדת סכנת התייקרות של 6.6% במחירי החלב. זה מצב בלתי מתקבל על הדעת. אני הלכתי עד הקצה כדי למנוע אותה. אפילו המדינה סירבה לייצג את עמדתי בבג"ץ. חלב הוא מוצר צריכה בסיסי, זה לא מותרות. עשיתי כל מה שניתן על מנת למנוע את ההעלאה הבלתי סבירה הזו".

בהתייחס להכרעתו הצפויה של בג"ץ אמר כחלון: "אני מקווה מאוד שנצליח למנוע את התערבות בג"ץ, להגיע להסכמות, לצמצם את עליית המחירים באופן חסר תקדים לאזור ה-1.5% בלבד. זו בשורה חשובה. מנענו התייקרות שערורייתית של 6.6%. תודה למאות אלפי האזרחים שלקחו חלק במאבק הזה. תודה על התמיכה שלכם ועל הלחץ שהפעלתם. לא הייתי מצליח לעשות זאת בלעדיכם".

כזכור, בתשובת המדינה שניתנה ב-15 בפברואר כתב היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי בהינתן העובדה שמשרד האוצר לא מקדם תיקוני חקיקה הכרחיים למניעת יוקר המחירים בישראל, יש לאמץ את המלצתה של ועדת המחירים המורה על התייקרות: "בהיעדר נימוק שיצדיק את אי קבלת המלצת ועדת המחירים, המדינה מסכימה לצו מוחלט", כך מנדלבליט.

כאמור, כעת ניתן לצפות לעלייה שבין 4 אגורות ל- 20 אגורות לאריזה במוצרי החלב המפוקחים. בנוסף, מחירי הגבינה הצהובה צפויים להתייקר בכ- 13-14 אגורות ל-100 גרם.

כישלון משרד האוצר במניעת התייקרות מוצרי החלב, מצטרף לכישלונו בעניין מיסוי הטבק. כזכור, משרד האוצר עתר נגד ההחלטה למיסוי שווה של מוצרי הטבק השונים ודרש לשמור על המצב הקיים ולא להשוות את מחירי הטבק לסיגריות רגילות. חרף בקשתו של משרד האוצר, פרקליטות המדינה סירבה לייצג את עמדת כחלון, וכך אולץ שר האוצר לחתום על צו המורה על העלאה מיידית של מחירי הטבק.

תגיות:משה כחלוןתנובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה