חדשות בארץ

עוצמה יהודית דורשת לפסול את רשימת חד"ש-תע"ל

בעתירה, שהוגשה על ידי מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, נכתב כי חברי הרשימה הערבית שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ותומכים בארגוני הטרור

  • כ"ב אדר א' התשע"ט
בן ארי ובן גביר, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בן ארי ובן גביר, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, מועמדיה לכנסת של מפלגת "עוצמה יהודית", הגישו הבוקר (רביעי) עתירה לוועדת הבחירות המרכזית של הכנסת בבקשה לפסול את ריצתן לכנסת של מפלגות חד"ש ותע"ל הרצות ברשימה אחת. בעתירה נכתב כי יש לפסול את הרשימה בשל התבטאויותיהם ומעשיהם של חבריה, השוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ותומכים במאבק של ארגוני הטרור נגד מדינת ישראל.

פנייתה של עוצמה יהודית לוועדת הבחירות באה על רקע פנייתן של מפלגת מרצ ושל חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) לוועדה בבקשה לקיים דיון בפסילתה של עוצמה יהודית. על הבקשה חתמו 12 חברים בוועדה, הנמנים על מפלגות מרצ, העבודה, הרשימה המשותפת וכחול לבן.

בבקשתה של עוצמה יהודית הוזכר כי חבר הכנסת אחמד טיבי (תע"ל) התבטא בערוץ הכנסת כי הוא וחבריו אינם מכירים במדינת ישראל כמדינה היהודית. בראיון לעיתון "הארץ" הוא אמר כי הוא מתכוון לפעול לביטולה של מגילת העצמאות, לשינוי הדגל וההמנון של המדינה, ולביטולם של יום הזיכרון ויום העצמאות.

בעתירה צוינו גם התבטאויות תמיכה של חברי הרשימה הערבית בארגוני הטרור. בין היתר, הובא ציטוט מדבריו של מועמד חד"ש לכנסת, עופר כסיף, בראיון ל"הארץ", לפיהם פגיעה בחיילים אינה נחשבת לטרור. בנוסף הובאו דברים שאמר טיבי, לפיהם המחבלים השהידים אינם מחבלים אלא "שיא התפארת", כלשונו. חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן טענה מצידה כי צה"ל "רוצח פלסטינים בכוונה תחילה", וכי בעוד החמאס אינו ארגון טרור הרי שממשלת ישראל מבצעת טרור ברצועת עזה. מפלגת חד"ש אף גינתה את ההחלטה שקיבלה מועצת הליגה הערבית במרץ 2016 להכריז על החיזבאללה כארגון טרור.

ביחס לתמיכת הרשימה הערבית בפיגועים נכתב בעתירה כי "חברי המשיבה (חד"ש-תע"ל) חלוקים בדעותיהם האם צריך לקדם טרור נגד אזרחים חפים מפשע שגרים מחוץ לשטחי יהודה ושומרון, או רק נגד אזרחי יהודה ושומרון וחיילי צבא הגנה לישראל או רק נגד חיילי צבא הגנה לישראל". בעוצמה יהודית ציינו בהקשר זה לדברים שאמרה תומא סלימאן, שטענה כי האינתיפאדה היא לגיטימית, בעוד חבר הכנסת אוסאמה סעדי הביע התנגדות לפיגועים בתוך הקו הירוק אך תמך ברצח משפחת הנקין ובמעשי טרור ביהודה ושומרון. לעומתם, יו"ר הרשימה, חבר הכנסת איימן עודה, הביע את התנגדותו לפגיעה באזרחים אך טען בתוקף כי אינו יכול לצאת נגד פגיעה בחיילים.

בעוצמה יהודית הוסיפו כי חברי חד"ש ותע"ל אינם מסתפקים בהתבטאויות אלא מלווים אותן במעשים אקטיביים. כך, למשל, עודה נפגש עם אסירים פלסטיניים רוצחי יהודים הכלואים בישראל – בין היתר עם אחמד סעדאת, מזכ"ל החזית העממית שעמד מאחורי תכנון רצח השר רחבעם זאבי באוקטובר 2001. עודה נפגש גם עם מרואן ברגותי, מנהיג "גדודי חללי אל-אקסא", הזרוע הצבאית של הפת"ח, המרצה בכלא 5 מאסרי עולם.

עם הגשת העתירה לוועדת הבחירות מסר בן ארי: "בימים האחרונים אנו עדים למסע צביעות נוסף מצדו של השמאל הדו-פרצופי: מחד מבקשים לפסול את מי שאוהבים את חיילי צה"ל, אוהבים את המדינה ואת עם ישראל, ומנגד נאלמים דום כאשר תומכי טרור מובהקים יושבים מזה שנים רבות בכנסת ישראל. אנו מקווים שהשכל הישר יכריע ושתומכי הטרור יראו את הכנסת הבאה מבחוץ".

בן גביר הוסיף כי "מדובר באבסורד – לא ייתכן שמי שאין לו בעיה עם רצח חיילי צה"ל ועם ביטולה של המדינה היהודית ימשיך לשבת בכנסת. עוצמה יהודית תפעל לסילוקם של כל חברי הכנסת שתומכים בטרור ופועלים לביטול המדינה כמדינה יהודית".

תגיות:בחירות 2019חד"שעוצמה יהודיתתע"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה