חדשות בארץ

הרשות הפלסטינית לישראל: עכבו את יישום החוק לקיזוז משכורות למחבלים

לאחר שהקבינט המדיני-בטחוני אישר את יישומו של חוק קיזוז משכורות מחבלים, ולאחר שבתגובה הרשות הודיעה על סירובה לקבל את מלוא כספי המיסים – הרש"פ חוזרת בה ומבקשת לעצור את יישום החוק

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

הרשות הפלסטינית פנתה לממשלת ישראל בבקשה לעצור את יישומו של חוק קיזוז משכורות למחבלים. כך נחשף אמש (שלישי) בכאן חדשות.

כניסת החוק לתוקף עשויה לפגוע קשות בתפקודה השוטף של הרשות. על פי מקורות פלסטיניים, בעקבות הקיצוץ הנרחב, בכוונת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לקצץ באופן מיידי את תשלום המשכורות לפקידי הרשות בעזה וביו"ש, זאת בנוסף לקיצוץ כולל של מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. לדבריהם, "לא נוכל להחזיק מעמד יותר מחודש. אם המצב הזה יימשך חודשים זה יוביל לקריסה ולהתמוטטות".

בנוסף, נזכיר כי בעקבות חשש הרשות כי היא תהיה חשופה לתביעות משפטיות במסגרת החוקים למלחמה בטרור שנחקקו במספר מדינות בארה"ב, בחודש שעבר דחו הפלסטינים את תמיכת הממשל שעמדה על כ-60 מיליון דולר, אותם היא מקבלת מדי שנה עבור כוחות הביטחון. כעת נחשף כי בעקבות סירובם, הרשות החלה אף בצמצומם של אימונים באש חיה של כוחות הביטחון שלה.

כזכור, בשבוע שעבר החליט הקבינט המדיני-בטחוני על יישום החוק לקיזוז משכורות מחבלים. החוק, שאושר בכנסת ביולי האחרון, קובע כי יש לקזז מכספי המסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית את הכספים שהרשות משלמת למחבלים ולבני משפחותיהם. על פי החלטת הקבינט, חצי מיליארד שקל יקוצצו בשנה, כשבכל חודש יקוצצו בין 40 ל- 50 מיליון שקל.

בתגובה לכך הודיע אבו מאזן כי רמאללה לא מוכנה לקבל יותר את כספי המסים שישראל גובה עבורה. לדבריו, "השהידים, האסירים והפצועים הם המכובדים שבעמנו, לא נקבל מהכספים המקוזזים אפילו מטבע אחד, כל סכום שיתקבל יהיה מוקצה לשהידים ולאסירים".

כעת משרואה הרשות כי אין מנוס, היא מבקשת מישראל לחזור בה מהחוק, ככל הנראה כדי שהם יוכלו לחזור בהם מהסירוב לקבל את מלוא הכסף.

בפרסום הובא בשם גורמים פלסטיניים, כי עדיין לא התקבלה תשובת ישראל בנושא, אם כי להערכתם היא ככל הנראה תהיה שלילית.

בשנה שעברה העביר הקונגרס האמריקני חוק שנועד לצמצם משמעותית את הסיוע לרשות על מנת להביא להפסקת מדיניות התמיכה שלה במחבלים. החוק קרוי על שמו של האזרח האמריקני טיילור פורס שנרצח בפיגוע ביפו ב-2016.  

תגיות:מחבליםהרשות הפלסטיניתאבו מאזןקיזוזמשכורות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה