חדשות בארץ

צפו: תרגיל הפתע המטכ"לי לבדיקת מוכנות חיילי צה"ל ללחימה ברצועת עזה

במסגרת תרגיל הפתע, שנמשך שלושה ימים, התאמנו החיילים ומפקדיהם על הפעלת כוחות מהירה, הפעלת אש ולחימה בצוותי קרב תוך שילוב אוויר, תמרון, סיוע קרבי וסיוע מנהלתי. התרגיל התבצע בנוהל קרב מהיר וכלל לוחמה בשטח בנוי ולחימה בלילה על גבי נמרים וטנקים

  • כ"א אדר א' התשע"ט
הרמטכ"ל כוכבי עם החיילים שהשתתפו בתרגיל הפתע, היום (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל כוכבי עם החיילים שהשתתפו בתרגיל הפתע, היום (צילום: דובר צה"ל)
אא

תרגיל פתע מטכ"לי רב-זרועי בן שלושה ימים הסתיים היום (שלישי) אחר הצהריים, במרכז הלאומי לאימונים ביבשה שבצאלים. 

התרגיל החל במוצאי שבת, כאשר הכוחות הוקפצו מתעסוקה מבצעית לדרום הארץ. הוא כלל הנעת כוחות מגזרות לחימה, צבירת כוחות, מסדרי מוכנות ותרגול לחימה רב-זרועית ברצועת עזה. בתרגיל השתתפו כוחות רגליים, שריון, ארטילריה, אוויר, תקשוב ומודיעין.

התרגיל הרב-זרועי תוכנן כחלק מתוכנית האימונים. מצה"ל נמסר כי הוא "נועד לבחון את כשירות הכוחות ומוכנותם האופרטיבית למערכה ברצועת עזה". במסגרת תרגיל הפתע התאמנו החיילים ומפקדיהם על הפעלת כוחות מהירה, הפעלת אש ולחימה בצוותי קרב תוך שילוב אוויר, תמרון, סיוע קרבי וסיוע מנהלתי.

במהלך התרגיל תורגלה מעטפת הלוגיסטיקה, האחזקה, הניוד והרפואה לכוחות הלוחמים. בנוסף, בוצע תרגול של פלוגת הסיוע המנהלתי, שייעודה לתת מעטפת לחירום בשטח ומענה מיטבי לכשירות הכוחות בדמות הצוות הרפואי החדש.

התרגיל התבצע בנוהל קרב מהיר וכלל לוחמה בשטח בנוי ולחימה בלילה על גבי נמרים וטנקים.

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הצטרף היום לתרגיל האש המלא. בסופו הוא שוחח עם הלוחמים והמפקדים שהשתתפו בתרגיל. לביקורו של כוכבי נלוו מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק וראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג’מן.

כחלק מנוהל הקרב לתרגיל קיים אתמול ברק "מסדר מוכנות ללחימה", ובחן את אמצעי הלחימה, הציוד ומוכנות הכוחות ללחימה.

(וידיאו ותמונות: דובר צה"ל)

תגיות:תרגילרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה