חדשות בארץ

הושג מספר החתימות הדרוש לדיון בפסילת עוצמה יהודית

לאחר שסיעת יש עתיד הודיעה על תמיכתה בבקשה לפסול את עוצמה יהודית – הושג מספר החתימות הדרוש לדיון בפסילה

מיכאל בן ארי, מועמד עוצמה יהודית לכנסת (צילום: פלאש 90)מיכאל בן ארי, מועמד עוצמה יהודית לכנסת (צילום: פלאש 90)
אא

נציגי סיעת יש עתיד הודיעו היום (שלישי) בוועדת הבחירות המרכזית על תמיכת סיעתם בפסילת מתמודדי רשימת עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה-21. הבקשה, שהוגשה על ידי מרצ, העבודה והרשימה המשותפת, תזכה כעת ב-12 חתימות, מניין החתימות שנדרש כדי לקיים דיון בנושא.

מטעם יש עתיד נמסר כי "ההצטרפות לבקשה באה על רקע ההתחייבות לפעול בכל האמצעים הנדרשים כדי למנוע את כניסת הכהניסטים לכנסת ישראל".

במרצ אמרו כי הם "שמחים על ההתגייסות ומודים לכל המפלגות שהצטרפו. לארגון טרור אין מקום בכנסת ישראל".

בעוצמה יהודית אמרו כי "יצא המרצע מן השק. מסתבר שגנץ מבקש להקים ממשלה בקולות נציגי המחבלים בכנסת, וקורץ להם כאשר הוא מצטרף לבקשת הפסילה. לא יעזור להם. איחוד מפלגות הימין יהיה הפתעת הבחירות".

יש לזכור כי על אף שוועדת הבחירות המרכזית מקבלת בין היתר החלטות משפטיות-טהורות, עדיין אין מדובר בגוף משפטי אלא בגוף פוליטי כמעט לכל דבר, ומשכך ההכרעות שמתקבלות בו הן על סמך הצבעות. כזכור, בשנים עברו (2003, 2009, 2015) נפסלה מפלגת בל"ד על ידי ועדת הבחירות, אולם בית המשפט העליון הפקיע את החלטת הוועדה ואשרר את התמודדותה של המפלגה הערבית לכנסת.

כזכור, בתחילת השבוע, ארגון הגג של הגופים היהודיים המובילים בארה"ב, מתח ביקורת חריגה על תמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בריצתה של עוצמה יהודית לכנסת. בראיון לסוכנות הידיעות AP, אמר מלקולם הונליין, סגן יו"ר "ועידת הנשיאים", כי הסכם הבלוק הטכני של עוצמה יהודית עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי מעורר "דאגה משמעותית" בקרב הקהילה היהודית בארצות הברית. הונליין אף רמז כי הכנסתה של עוצמה יהודית לכנסת עלולה לשחק לידי אותם גורמים המציגים את מדינת ישראל באור שלילי.

בתוך כך, יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הסתייג הבוקר מהאיחוד תוך שהוא מציין כי "תהום פעורה בין עמדותיי לבין עמדות עוצמה יהודית, ואני לא מקבל את העמדות שלהם", כך אמר בראיון לכאן ב'.

אמירה זו של בנט מנוגדת לדברים שאמר בתחילת החודש בראיון לרדיו קול חי, ובו תמך במהלך כשהוא מסביר כי "חיוני שבצלאל סמוטריץ' יתאחד עם הבית היהודי ועם עוצמה לישראל ויעשו מפלגה חזקה של הציונות הדתית".

תגיות:יש עתידבחירות 2019עוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה