חדשות בארץ

תיקי נתניהו: שקד הודיעה כי היא לא מתערבת בחקירת ראש הממשלה

תיק 4000: בעקבות פניית פרקליטו של ראש הממשלה לשרת המשפטים, ובה התבקשה לפעול לפרסום מסמכים ישנים שיוכיחו כי לא היה פסול ביחסיו עם שאול אלוביץ', היום הודיעה שקד כי היא מסרבת להתערב. עם זאת, תשובת מנדלבליט תימסר בהמשך הערב

שקד (צילום: פלאש 90)שקד (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות הפרסום אתמול (שני) ב"חברת החדשות", לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש משרת המשפטים איילת שקד לפעול לפרסום חומרים שבידי משרד המשפטים, שיוכיחו כי לא היה פסול ביחסיו עם בעלי בזק שאול אלוביץ' – היא הודיעה היום כי היא מסרבת להפעיל את סמכותה ולפעול לכך.

בתשובתה כותבת שקד כי "העברתי את המכתב ליועץ המשפטי לממשלה, לשם הוא היה אמור להישלח מלכתחילה. כל אחד יודע ששרת המשפטים לא יכולה להתערב. זה לא בסמכותי. ביקשתי מהיועמ"ש לענות לפרקליטי נתניהו במהרה".

עם זאת נמסר כי מכתב התשובה של היועמ"ש יינתן לנתניהו בהמשך הערב.

בחומר שאותו ביקש פרקליטו של נתניהו, נבות תל-צור, מופיעות תשובותיו של משרד המשפטים לטענות מבקר המדינה מסוף 2016 ותחילת 2017, ובהן משיב משרד המשפטים למבקר כי לא נמצא כל פסול ביחסים בין נתניהו לבעל השליטה בבזק ואתר וואלה, שאול אלוביץ'.

בפניית תל-צור לשרת המשפטים נכתב כי משרד המשפטים מסרב למסור את התשובות המלאות שהשיב למבקר המדינה על אף שהן אמורים להיות נחלת הכלל: "אנו רואים בתשובות של משרד המשפטים למבקר המדינה משום מסמכים בעלי חשיבות רבה להגנת ראש הממשלה. לפיכך, אנו פונים אלייך בבקשה לקבל בהקדם האפשרי העתק".

מהליכוד נמסר: "לא מדובר בחומר חקירה או חומר מסווג אלא במסמכים שנמסרו למבקר המדינה ממשרד המשפטים ושמראים שאישורי בזק-יס נעשו כדת וכדין על-ידי כל הרגולטורים ללא התערבות כלשהי של ראש הממשלה. אחרי שלא נתנו לראש הממשלה נתניהו להתעמת עם עדי המדינה נגדו, ואחרי ששללו ממנו את הזכות הבסיסית לממן את הגנתו מול סכומי עתק שמשקיעים נגדו במשטרה ובפרקליטות מכספי משלם המסים, עכשיו מסרבים לפרסם מסמכים רשמיים של משרד המשפטים שהם אינם חומרי חקירה ושתומכים בהפרכת ההאשמות נגד ראש הממשלה נתניהו".

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי היועמ"ש יודיע על החלטתו באשר לתיקים 4000 ו-1000. בתיק 4000 נתניהו עשוי להיות מואשם בקבלת שוחד תמורת סיקור אוהד באתר וואלה, שם, על פי החשד, הוא פעל לקידום ענייניו של שאול אלוביץ. בתיק 1000 עשוי נתניהו להיות מואשם במרמה והפרת אמונים, בשל קבלת טובות הנאה מאיל ההון ארנון מילצ'ן.

תגיות:איילת שקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה