חדשות בעולם

נחשף: איראן בנתה בסיסי טילים בליסטיים מוסווים ברחבי המדינה

דו"ח מודיעיני חדש חושף כי איראן מסווה בסיסי טילים בליסטיים בתוך בונקרים חשאיים ברחבי המדינה. עוד נחשף בדו"ח כי לאיראן מערך טילים שמסוגל לפגוע באירופה

טילים על רקע דגל איראן, תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)טילים על רקע דגל איראן, תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

על פי דו"ח מודיעיני חדש שנכתב על ידי חברת הלוויינים הישראלית אימאג'סאט, ואשר נחשף אתמול בחברת החדשות, מציג כי איראן בנתה אתרים תת-קרקעיים ברחבי המדינה אשר נועדו לשיגור טילים בזמן אמת.

על פי הפרסום, מדובר באתרים שלא נראים מעל פני האדמה, עובדה המקשה על סוכנויות הריגול לעלות עליו בניטור פשוט ואשר מצריך בדיקה מעמיקה של שטחים מדבריים תמימים. כך למשל הובא כי אתר הטילים במחוז קרמנשה, אינו נראה לעין מעל פני הקרקע אך כשצוללים אל תוך השטח – רואים כי בצלע ההר ישנו פתח של מנהרה.

אתרים אלה יכולים להכיל משאיות מיוחדות הנושאות על גבן משגרים, וכך בזמן אמת מוסר המכסה מעל פתח המנהרה והטיל משוגר לדרכו.  

עוד הובא בדו"ח כי לאיראן יש מערך טילים המסוגל להגיע לטווחים של 300 ק"מ עד 2000 ק"מ. כך שהטילים יכולים לפגוע לא רק בישראל, אלא גם במדינות אירופה.

עם זאת, טרם ברור בכמה טילים מדובר ובכמה אתרים מדובר.

כזכור, בהסכם הגרעין מ-2015 לא נכלל סעיף אשר אוסר את פיתוח הטילים הבליסטיים, ומכאן התנגדותה החריפה של ישראל, זאת בנוסף לכמה מגרעות שעליהן הצביע ראש הממשלה נתניהו ומערכת הביטחון של ישראל.

ישראל תקפה פעמים רבות את מערך הטילים הבליסטיים של איראן כשהם הופיעו בסוריה, אך מאחר ומדובר בטילים בתוך איראן, אין ישראל יכולה לשלוט במצב. ומשכך, מנסה ישראל להפעיל לחצים על הממשל האמריקני שכבר חותר להסכם חדש.

בספטמבר האחרון פורסם כי השליח המיוחד של ארה"ב לטהרן, בריאן הוק, אמר כי הממשל מעוניין בבניית הסכם חדש מול איראן אך התנאי למשא ומתן יתחיל רק מתוך נקודת הנחה שההסכם החדש יכלול סעיף האוסר את הפסקת תכנית פיתוח הטילים הבליסטיים של איראן, כמו גם את הפסקתו המידית של פיתוח תכנית הגרעין האיראנית.

עוד צוין אז כי ההסכם לא יוגדר כהסכם בין-ממשלתי, אלא כאמנה, דבר המעניק תוקף משפטי מיוחד מבחינת המשפט הבינלאומי הפומבי.

תגיות:איראןטיל בליסטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה