חדשות בארץ

לראשונה מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי: נתניהו ייפגש מחר עם פוטין

ראש הממשלה ימריא הלילה לרוסיה. נתניהו: נחזק את מנגנון התיאום הביטחוני כדי למנוע חיכוכים בין צה"ל לצבא הרוסי

נתניהו ופוטין במוסקבה, ינואר 2018 (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ופוטין במוסקבה, ינואר 2018 (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

לראשונה מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי בספטמבר האחרון, ראש הממשלה ייפגש עם הנשיא פוטין בקרמלין. מטרת הפגישה היא כדי להגן על היציבות באזור וכדי להמשיך ולשמור על מנגנון התיאום בין המדינות על רקע גינוי רוסיה על התקיפות הישראליות בסוריה. בחודש שעבר פרסם משרד החוץ הרוסי הודעת גינוי תקיפה בנוגע להפצצות הישראליות בסוריה, בו נאמר כי "ההתנהלות השרירותית של תקיפת טריטוריה של מדינה ריבונית אחרת, במקרה זה סוריה, צריכה להיפסק".

כזכור, מועד הפגישה המקורי תוכנן לשבוע שעבר, ביום שלישי, אולם ראש הממשלה נאלץ לבטלה כדי להביא לאיחוד בין מפלגת עוצמה יהודית לבית היהודי.

בדברי ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה נאמר על מטרת הפגישה: "נדון גם בחיזוק מנגנון התיאום הביטחוני בין צה״ל לצבא רוסיה כדי לשמור על היציבות ולמנוע חיכוכים מיותרים באזור. השיחות הללו חשובות לביטחון, חשובות לצבא ההגנה לישראל וחשובות מאוד למדינת ישראל".

לפמליה הישראלית יצטרפו ראש אמ”ן, אלוף תמיר היימן, וחבר הקבינט שגם ישמש כמתורגמן, השר זאב אלקין. בתחילה תתקיים פגישה מורחבת ובה ישתתפו כל נציגי הצדדים, ולאחריה תערך פגישה אישית של שני המנהיגים.

יש לציין בנוסף, כי הפגישה באה על רקע הגילויים שפורסמו בדבר "תכנית המאה" של הנשיא טראמפ, אשר אותה תקף מוקדם יותר החודש שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. לברוב אמר כי "לצערי, הסיטואציה הנוכחית ביחסים בין הישראלים לפלסטינים משאירה אותנו עם רצון, אך גם דאגה". הוא הוסיף כי קיימת סכנה בקידום הסכמים חד צדדיים, בהתייחס לכך שארצות הברית מובילה את ההסכם מבלי לערב את הקהילה הבינלאומית.

לצד ההתחממות המסוימת ביחסי ירושלים-מוסקבה, יש להזכיר גם את היציבות ששוררת בציר השיעי אשר נתמך על ידי פוטין, כשאתמול נערכה פגישה באיראן של הנשיא הסורי בשאר אסד, עם המנהיג העליון עלי חמינאי, ועם נשיא איראן חסן רוחאני.

תגיות:ולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה