חדשות בארץ

בשמאל פועלים לפסול את עוצמה יהודית, בימין דוחים את הדרישה

מפלגת מרצ פנתה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לדון בפסילתה של עוצמה יהודית. בעוצמה יהודית הגיבו כי מדובר בעתירה מביכה

  • כ"א אדר א' התשע"ט
בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מפלגת מרצ פנתה אתמול (שני) ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בבקשה לדון בפסילת ריצתה של מפלגת עוצמה יהודית לכנסת. פנייה נוספת בנידון הוגשה לוועדה על ידי חברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת העבודה. על הבקשה לקיים דיון בוועדה חתמו עד כה 10 מחבריה הנמנים על מרצ, העבודה והרשימה המשותפת. כדי לקיים את הדיון יש צורך בחתימה של 2 חברי ועדה נוספים.

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר בתגובה כי "עתירת מרצ ומכתבה של שפיר מביכים, וניכר שלא התקבל יעוץ משפטי לפני שניסחו אותם. מרצ והעבודה במצוקת מנדטים, ולכן מנסות לעסוק בגימיקים במקום במהות. מפלגות שמתהדרות בחופש הביטוי מתגלות כצבועות".

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, התייחס היום לריצה המשותפת לכנסת עם עוצמה יהודית במסגרת הסכם הבלוק הטכני שהושג בינה לבין מפלגתו. "אנחנו הולכים עם עוצמה יהודית כדי לחזק את הימין", אמר הרב פרץ בראיון לכאן רשת ב', "100 אלף קולות שייזרקו זה חוסר אחריות לאומית, גם אני הבנתי את זה". הוא ציין כי ההסכם עם עוצמה יהודית 'לא עבר לו חלק' מפני ש"אני והם לא מאותו בית מדרש". עם זאת, הוא הדגיש כי ההתבטאויות נגד מפלגה זו מוגזמות: "אני מזועזע שהיה רב שקרא לתופעה הזו נאציזם. זה חמור ביותר. אני שומע את איתמר בן גביר בימים האחרונים, הוא אומר דברים נכוחים. הוא לא מדבר בהתלהמות, הוא לא אומר חס ושלום לחסל את הערבים, ודאי לא לפגוע בחפים מפשע".

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, עורר זעם בקרב המפלגות המרכיבות את רשימת "איחוד מפלגות הימין" כשאמר הבוקר, בראיון לכאן רשת ב', כי "אנשים שרואים בכהנא מודל לא ראויים לשבת בכנסת". בנט הוסיף, עם זאת, כי "יש הרבה צביעות ברעיון שהשמאל יכול להסתמך על גוש חוסם של מפלגות ערביות. גם אנשים שחותרים תחת מדינת ישראל לא ראויים לשבת בכנסת. יש פה רצון מלקשור את ידי הימין מלהקים ממשלה".

כזכור, בנט היה בין אלו שקראו בשבוע שעבר לכלול את עוצמה יהודית באיחוד בין מפלגות הימין הדתי. יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', טען – בציוץ בחשבון הטוויטר שלו – כי דבריו של בנט לוקים, על כן, בבעיית אמינות. בן גביר, מועמדה לכנסת של עוצמה יהודית שהוצב במקום ה- 8 ב"איחוד מפלגות הימין", אמר כי "כדאי שבנט יעשה בדק בית לפני שהוא מחליט לתקוף את מי שלא יתקפל ולא יגמגם בנושאי ארץ ישראל".

בתגובה למתקפות עליו, הבהיר בנט מאוחר יותר את דבריו: "תהום אידיאולוגית פעורה בין תפיסותיי לבין תפיסות אנשי עוצמה יהודית. זו עובדה. לצד זאת, לא אאפשר לימין לעלות לזירה עם ידיים קשורות. לא נהיה פראיירים של השמאל שחפץ להפיל שלטון ימין, לדהור למדינה פלסטינית ולגרש רבבות יהודים מביתם. אני דוחה את דרישת השמאל למנוע את התמודדות נציגי עוצמה יהודית לכנסת בשעה שהוא עצמו נסמך על מפלגות ערביות החותרות תחת קיום המדינה''.

ובתוך כך, במרצ הודיעו היום כי מועמדי המפלגה לכנסת לא יישבו תחת קורת גג אחת באולפנים עם אנשי עוצמה יהודית. עמדה דומה הביעה אמילי מואטי, מועמדת לכנסת ברשימת מפלגת העבודה, כשסירבה הבוקר להשתתף בפאנל בחירות, שנערך בבית ספר בנתניה, בו נטל חלק איתמר בן גביר, ועזבה את המקום. לקול מחיאות כפיים של התלמידים, אמר בן גביר: "קיבלתם את השיעור הכי טוב. הצבועים האלה, שיושבים עם חנין זועבי ואחמד טיבי, זה הצביעות בדמוקרטיה. עכשיו אגיד לכם מה אנחנו רוצים: מי שלא נאמן למדינת ישראל, לא צריך להיות כאן".

תגיות:נפתלי בנטמרצמפלגת העבודהאיתמר בן גבירבחירות 2019הרב רפי פרץעוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה