חדשות יהדות

סערה: מיסיונרים התנדבו בבית אבות ושכנעו את הקשישים להתנצר

שפל לאומי חדש של המיסיונרים: מתנדבים נוצריים מרחבי העולם מגיעים לירושלים ופועלים בגני ילדים, במרפאות ובפארקים לאומיים ומשכנעים יהודים להמיר את דתם. כל הפרטים על הסערה החדשה

  • כ"א אדר א' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארגון מיסיונרי שהציג את עצמו כארגון חסד העונה לשם "לרעך", פעל על מנת להשחיל מתנדבים לבקר קשישים בבית אבות בירושלים, כאשר המטרה היתה לשכנע את הקשישים להתנצר. לשם כך, הגיעו עשרות מתנדבים נוצריים לירושלים, ופנו לאחד מבתי האבות הגדולים כשהם מציעים לו מתנדבים שיסייעו בכל מה שמתבקש. העובדה ששמו של "אותו האיש" הועלה תכופות בשיחות בשפה האנגלית בין המתנדבים עצמם, עוררו חשד בקרב צוות האחיות כי משהו כאן אינו כשורה.

אחת האחיות חשדה שמדובר במיסיונרים, ובדיקה שערכה ה'מחלקה להצלה ממיסיון' של 'יד לאחים' הארגון מיהרו להיכנס לעובי הקורה וגילו כי אכן מדובר בפרויקט מיסיונרי חדש ומתוחכם שיצא לדרכו. בזכות הפניה הזו, גילו בארגון כי בית האבות אינו המקום היחיד בו פועלים המיסיונרים, וכי הם הצליחו להשתחל לשורה של מוקדים גדולים המתמקדים בפעילות ציבורית או ברווחה וחסד ולפעול בהם באין מפריע. פעילות החסד הזו נועדה לעניין את האנשים עימם הם באים במגע באמונה הנוצרית באמצעות חלוקת פליירים מיסיונריים ושיחות נפש.

מיד כאשר התברר כי אכן מדובר במפגע מסוכן, ותוך זמן קצר הם ביקשו מאנשי 'לרעך' שלא לפעול עוד בתחומם.

ב'מחלקה להצלה ממיסיון' של יד לאחים מסרו כי "התחפושת המיסיונרית עלתה הפעם שלב, ולמתבונן מן הצד אין כל אפשרות לדעת שפעילות ארגון החסד המתחזה היא פעילות מיסיונרית נפשעת, במטרה לנצר יהודים תוך כדי הגשת סיוע ועזרה. מדובר בסכנה מוחשית לכל בדבר".

נוכח הצלחתם של המיסיונרים להיכנס כאמור לשורת ארגונים ומוסדות בירושלים, החליטו הללו לנסות שוב את מזלם גם השנה בעמותות וארגונים אחרים. עשרות מיסיונרים מחו"ל הגיעו לארץ והחלו להתנדב במספר מקומות בירושלים ולפי פרסומים מיסיונריים, הם מתכוונים להרחיב את פעילותם עוד יותר בשבועות הקרובים.

המיסיונרים הפיצו סרטון שנועד לתורמים נוצרים אוונגליסטים, בו מזמינים אנשי כת 'היהודים המשיחיים' נוצרים מרחבי העולם להגיע לישראל ולפעול להמרת דתם של יהודים בארץ, במסגרת ארגון 'לרעך'.

בסרטון נשמעים בכירי הכת אומרים: "חברים נוצריים, הצטרפו לבירת ישראל בירושלים לחלוק עם העם היהודי את הבשורה הנוצרית. אנו עובדים בגנים ובפארקים לאומיים, בבתים פרטיים, במרפאות, במקלטים לבעלי חיים ובבתים ישנים. הנוצרים מחו"ל שהתנדבו אצלנו פעלו ללא שום בעיה עם העם היהודי בירושלים. האם לא תשקלו להצטרף אלינו?!" מסתיימת הקריאה המיסיונרית המסוכנת.

"כשרואים את התמונות הקשות של יהודים המוטבלים לנצרות בירושלים, מבינים היטב מה המטרה הסופית של הקמפיין הזה", נמסר מ'יד לאחים'. "המיסיונרים שוברים כל העת שיאים שליליים של עצמם, והעובדה שהם נטפלים לקשישים, נזקקים וחסרי ישע רק מראה לאיזה שפל חדש הם הגיעו".

בימים הקרובים יפורסמו מודעות ענק ברחובות ובעיתונות בירושלים, ויקראו לציבור להיזהר מפני ארגון 'לרעך'. לדביר הארגון, העלאת המודעות לנושא תגרום לתושבי העיר לסרב לכל הצעת עזרה מיסיונרית ותביא בסופו של דבר לסילוק המיסיונרים מהעיר.

תגיות:התנדבותקשישיםמיסיונריםבית אבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה