חדשות בעולם

מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין: טראמפ הודיע על דחיית העלאת המכסים

"התקדמות מהותית"? הנשיא טראמפ הודיע כי הוא דוחה את הדד-ליין להעלאת המכסים על סחורות מסין למועד בלתי ידוע. המכסים היו אמורים להיכנס לתוקף ב-1 במרץ

מלחמת הסחר בין סין לארה"ב, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)מלחמת הסחר בין סין לארה"ב, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע היום (שני) בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא דוחה את המועד שנקבע להעלאת המכסים על סחורות מסין. על פי ההחלטה שהתקבלה בספטמבר האחרון נקבע כי על סחורות בשווי 200 מיליארד דולר ייקבע היטל מכס של 25%.

כזכור, ההחלטה על העלאת המכס התקבלה בממשל האמריקני לאחר שחברות אמריקאיות רבות קבלו בפני הממשל כי סין פוגעת בהם באופן שיטתי בכך שהיא מאלצת אותן לחשוף קניינים רוחניים כתנאי לכניסה לשוק הסיני. בנוסף נטען כי ממשלת סין, החברה בארגון הסחר העולמי, מפירה את כללי הסחר ההוגן. לדברי הממשל האמריקני, סין מבצעת פרקטיקות שנפסלו בחוקי הסחר הבינלאומיים, וגונבת למעשה טכנולוגיות אמריקאיות מתקדמות. נוסף על זאת, היא עושה מניפולציות במטבע שלה כדי להשיג יתרון תחרותי.

לאור זה ולאור שיעורי מכס סיניים גבוהים ולא סבירים, החליט הנשיא טראמפ להחיל, בחודש יולי האחרון, הטלת מכסים של 25 אחוז על כ-800 מוצרים סיניים בהיקף של 50 מיליארד דולר על מוצרים סיניים, צעד שהביא לפגיעה נרחבת במוצרי תעשייה.

בתגובה לכך, הודיעה סין באותו היום, על הטלת מכסים על ייבוא אמריקני באחוז זהה על 659 מוצרים, ביניהם מוצרי חקלאות וחלקי רכב.

כאמור, היום הודיע טראמפ על דחיית תכניותיו להגדלת מכסים המוטלים על סחורות סיניות, זאת בנימוק שיש התקדמות ניכרת במגעים עם סין להסכם סחר. טראמפ אמר כי הנציגים משתי המדינות הגיעו לפשרות בנושאים הבוערים, בהם הדרישה האמריקנית שחברות אמריקאיות לא יחויבו לחשוף בפני הרשויות הסיניות מידע התלוי בקניין רוחני - כתנאי לכניסה לשוק הסיני.

בהודעתו כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו: "כתוצאה מהמגעים הפוריים, אני דוחה את העלאת המכסים האמריקאים שנועדה ל-1 במרץ. בהנחה ששני הצדדים יבצעו התקדמות נוספת, אני מתכנן פסגה עבור הנשיא שי ועבורי, במאר-א-לאגו, כדי להגיע להסכם סופי. סוף שבוע מוצלח מאוד לארה"ב ולסין!"

על פי הפרסומים, טרם פגישתם המתוכננת של שי וטראמפ בארצות הברית, תגיע לבייג'ין משלחת אמריקנית, זאת כדי להגיע להסכמות כלשהן בין המדינות.

חרף "ההתקדמות" שהזכיר טראמפ בהודעתו, יש לזכור כי לא ידוע לנו על התחייבות בכתב של הסינים בנוגע לנושאים הדחופים שדרושים טיפול מיידי.  

בתוך כך, במחקר שנעשה על ידי אוניברסיטת הונג קונג עלה כי בין הנושאים המצונזרים ביותר באינטרנט הסיני היה הדיווחים על מלחמת הסחר שלה עם ארצות הברית, ודבר המעצר של סמנכ"לית הכספים בוואווי, מנג וואנז‘ו.

תגיות:דונלד טראמפסיןמלחמת סחר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה