חדשות בעולם

חיוכים בטהרן: אסד הגיע לביקור רשמי באיראן

נשיא סוריה נועד עם המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, ועם הנשיא האיראני חסן רוחאני, והודה על התמיכה שקיבל מהמשטר האיראני. רוחאני אמר כי "ניצחונה של סוריה הוא ניצחון לאיראן ולאומה האסלאמית כולה"

דגלי סוריה ואיראן (קרדיט: שאטרסטוק)דגלי סוריה ואיראן (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא סוריה בשאר אסד כמעט ואינו יוצא בשנים האחרונות מגבולות ארצו, אך היום (שני) הוא הגיע לביקור רשמי לא שגרתי באיראן – הראשון מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה בשנת 2011.

את ביקורו החל אסד בפגישה עם המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי. סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א דיווחה כי חמינאי הביע את תמיכתה של איראן בעם ובממשלה בסוריה ושיבח את התנגדותו של העם הסורי שהובילה, לדבריו, לניצחון על הטרור. ניצחון זה, הוסיף, הנחית "מכה מוחצת על התוכנית המערבית-אמריקנית באזור", אך לדבריו על סוריה להישמר מפני "מזימותיהם העתידיות של האויבים".

חמינאי הוסיף כי ארצו ממשיכה לעמוד לצדה של סוריה עד לחיסולו המוחלט של הטרור, והדגיש כי שתי המדינות מהוות "עומק אסטרטגי" האחת לרעותה.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א מסרה כי אסד בירך את המנהיג העליון של איראן לרגל יום השנה ה- 40 למהפכה האסלאמית, שצוין לפני כשבועיים. לדבריו, מהפכה זו "היוותה לאורך ארבעת העשורים שעברו מופת לבנייתה של מדינה חזקה היכולה להגשים את האינטרסים של עמה ולעמוד בכל תוקף נגד כל התערבות חיצונית".

הנשיא הסורי - שהתמיכה של רוסיה ואיראן העמידה אותו על רגליו והובילה אותו לניצחון על כוחותיהם של המורדים - אמר כי "כדי להגשים את האינטרסים של עמי האזור, על ממשלותיהם להפסיק להיכנע לרצונן של מדינות המערב, ובראשן אמריקה, ולדבוק במדיניות מאוזנת המבוססת על כיבוד ריבונותן של המדינות ואי התערבות בענייניהן".

הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחה כי אסד וחמינאי סיכמו להמשיך את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות "בכל הרמות" לטובת האינטרסים של "שתי האומות הידידות".

בפגישה שקיים לאחר מכן עם נשיא איראן חסן רוחאני, הודה אסד על התמיכה של ההנהגה והעם האיראניים בסוריה במהלך המלחמה. רוחאני אמר לאורחו כי "ניצחונה של סוריה הוא ניצחון לאיראן ולאומה האסלאמית כולה". בדומה לחמינאי, ציין הנשיא האיראני כי ארצו תמשיך לסייע ככל יכולתה לעם הסורי להשלים את חיסול הטרור ולהתחיל בשיקומה של סוריה.

תגיות:איראןעלי חמינאיסוריהבשאר אסדחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה