חדשות בארץ

כחלון: יתכן שאמליץ לנשיא על גנץ

בראיון לוואלה! NEWS הסביר השר כחלון את עמדתו בנוגע לישיבה בממשלה בראשות גנץ-לפיד. בנוסף, לקראת פרסום הכרעתו של מנדלבליט בנוגע לתיקי נתניהו, התייחס כחלון לאפשרות של הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד נתניהו

כחלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)כחלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בראיון שנתן היום שר האוצר, משה כחלון, באולפן וואלה! NEWS, הוא התייחס לשלל דברים שעומדים בסדר היום של בחירות 2019, כשביניהם האפשרות שמפלגת כחול לבן בראשות לפיד וגנץ תגבר על מפלגת הליכוד וכך תתכן אופציה שהיא תצליח לבנות ממשלה. על השאלה האם הוא ימליץ בפני הנשיא על גנץ כמועמד מתאים להרכבת הממשלה, הוא השיב כי מאחר ובשלב זה טרם ברור לו  מה עמדותיה של המפלגה בכל הדברים החשובים – הוא עדיין לא שולל אפשרות זו: "אני לא יודע מה גנץ אומר ומה האג'נדה שלו, ואם האג'נדה שלו תואמת לשלי", אמר כחלון, תוך שהוא מטעים כי "אם לא - אני לא אהיה איתו. אני לא מסוגל להגיד מה, קודם שהוא יגיד מה הוא, ואז אני אראה. אם אתה רוצה להוביל אונייה אמיתית, חייבים להגיד מה העמדות. כשהוא יגיד - אשמח להגיב פעם נוספת ולהתייחס. עם נתניהו, אני יודע מה תפיסת העולם שלו. עבדנו יחד ארבע שנים, היו לנו עליות ומורדות ואני לא פעם איימתי לפרק את הממשלה על דברים ערכיים ומוסריים. אבל בסוף הבאנו הישגים לכלכלה הישראלית, לכן נוח לי יותר להגיד שאני יכול להיות שם, לגבי גנץ אני עדיין לא יודע".

בעבר הצהיר כחלון את עמדתו אשר לפיה גם אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו - עד שלב השימוע הוא ימשיך לשבת בממשלת נתניהו. עמדתו זו גררה ביקורת רבה במחנה השמאל השואף למפלתו של הליכוד. בראיון היום הדגיש השר כחלון את הרציונל שבדבריו וטען כי ישנו הבדל מהותי בין כתב אישום לפני השימוע ולאחריו: "יש שמים וארץ בין לפני ואחרי שימוע. אם הוא מחכה לשימוע, סימן שהוא לא הכריע, אז מי אני שאכריע. אלה שאלות היפותטיות, ראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתב אישום".

בהתייחסו לשלב שאחרי השימוע אמר: "מרגע שהיועמ"ש יחליט, תהיה בעיה לראש הממשלה לכהן, גם הוא לא אמר שהוא יכהן אחרי כתב אישום. הוא נאבק שלא יוגש כתב אישום מהנימוקים שלו", אמר כחלון, תוך שהוא מתייחס לביקורתו של רה"מ על מערכת המשפט: "הוא אומר שאנחנו יודעים מה התביעה אומרת, אך ההגנה אנחנו לא יודעים מה היא אומרת, כי אין לו את האפשרות. באופן עקרוני, גם אני וגם הוא, אף אחד מאיתנו לא חושב שבבוקר הוא יכול להיות בבית המשפט ובערב בקבינט. יש מוסדות, יש יועמ"ש שאני סומך עליו, הוא איש הגון, מקצועי וישר. שהוא יקבל את ההחלטות ואנחנו נתייחס בהתאם. אלה שאלות היפותטיות ואני לא נוהג לענות עליהן, ראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתב אישום, הוא גם לא אומר את זה".

עם זאת, שר האוצר הגן על הביקורת המושמעת בציבוריות הישראלית נגד מערכת המשפט, והסביר כי "כל גוף במדינת ישראל במדינה דמוקרטית חשוף לביקורת, זה יכול להיות בית המשפט העליון, הפרקליטות, התקשורת, אנחנו כל היום מבקרים אחד את השני". עוד הדגיש, "את הדברים שחשבנו שהם סכנה לדמוקרטיה עצרנו, דברים שחשבנו שניתן לעשות - עשינו. תמכנו בפסקת ההתגברות על המסתננים, כדי למגר את התופעה בדרום תל אביב. כל דבר צריך להיות ענייני, אין החלטה קטגורית".

תגיות:משה כחלוןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה