חדשות בארץ

איראן סייעה לג’יהאד האסלאמי לפתח טיל לטווח ארוך

ארגון הג'יהאד האסלאמי הציג טילים מתקדמים, אשר לטענתו יכולים להגיע עד נתניה ותל אביב

מצעד צבאי של הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)מצעד צבאי של הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

ארגון הג'יהאד האסלאמי אשר פועל בעזה הציג אמש (ראשון) דגמים חדישים של טילים ואמצעי לחימה שונים אשר עלולים לאיים על עומק העורף הישראלי – כך הובא בסרט ששודר בטלוויזיה האיראנית.

לדברי הארגון, מי שסייעה רבות בשיקום ובהתעצמות מערך הלחימה של הארגון היא איראן. הפיתוח נעשה בשטח רצועת עזה, ככל הנראה כדי להוריד את הסיכון מפני הפצצה צה"לית אשר עוקבת אחר כל הנכנס לתוך שטח הרצועה. כזכור, ישראל הפציצה בעזה מספר פעמים את מלאי הרקטות של הארגון.

דובר הג'יהאד האיסלאמי, אבו חמזה, אמר בסרט כי "הכח הרקטי והיחידה הרקטית יפתיעו את האויב בכל מעשה טיפשות שיעשה בעתיד", אמר הדובר כשהוא מוסיף כי "מעשה הטיפשות של האויב נגד רצועת עזה ונגד תושבי הרצועה יהפוך את הערים ואת היישובים הכבושים לגיהנום, אינשאללה".

דובר הארגון הדגיש כי מדובר במערך טילים מדויקים המסוגלים להגיע לנתניה ואף רחוק מכך: "הכיבוש אמר שבמלחמות הקודמות הוא הרס את תשתית הטילים של גדודי אל קודס, אולם התשובה היא טיל לאשקלון והטילים שיגיעו לכל הערים הכבושות", אמר הדובר. "הארגון הצליח באמצעות מהנדסיו לפתח טילים שיכו את ירושלים, תל אביב, נתניה ומה שאחרי שנתניה. הטיל הראשון שנירה על תל אביב הוא טיל מתוצרת איראנית", כך חמזה.

כזכור, כבר במהלך מבצע "עמוד ענן" ב-2012, ביצע הארגון ירי טיל מתוצרת איראנית אל עבר תל אביב.

מוקדם יותר החודש, בהודעת החמ"ל המשותף של כל הזרועות הצבאיות איימו ארגוני הטרור כי אם ישראל תמשיך להרוג פלסטינים בעימותים על הגדר אזי ישראל תישא באחריות: "האויב הציוני הוא האחראי על כל פגיעה בזכויות העם הפלסטיני ועליו לשאת באחריות זאת".

תגיות:איראןהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה