חדשות בארץ

דיווחים פלסטיניים: צה"ל עצר שני בכירים בג’יהאד האסלאמי באזור ג’נין

לבכירים שנעצרו - טארק קעדאן וח'אדר עדנאן - היסטוריה ארוכה של ישיבה בכלא בישראל ושביתות רעב ארוכות

ח’אדר עדנאן (צילום: Sliman Khader / Flash90)ח’אדר עדנאן (צילום: Sliman Khader / Flash90)
אא

מקורות פלסטיניים מדווחים כי כוחות צה"ל עצרו לפנות בוקר (שני) את ח'אדר עדנאן וטארק קעדאן, בכירים של הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, בבתיהם בכפר עראבה שבאזור ג'נין.

בהיסטוריה של עדנאן, בן 41, רשימה ארוכה של מעצרים מנהליים עוד מהעשור הקודם. ב- 2012 הוא שבר שיא כאשר שבת רעב במשך 66 יום. הוא נעצר שוב במעצר מנהלי במהלך מבצע המעצרים הנרחב בו פתח צה"ל בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים גיל-עד שאער, איל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד על ידי חוליית חמאס ביוני 2014. הוא שוחרר ב- 2015 בעקבות שביתת רעב ארוכה בה פתח, שנמשכה 55 יום והסתיימה בהסכם עם השב"ס על שחרורו מהמעצר. בשנה שעברה נעצר עדנאן פעם נוספת, פתח שוב בשביתת רעב שנמשכה קרוב לחודשיים, ושוחרר בחודש נובמבר האחרון.

קעדאן, בן 46, הינו אחד ממשוחררי עסקת שליט ב- 2011. מאז הספיק להיעצר מספר פעמים במעצר מנהלי, ואף לשבות רעב. הוא נעצר בין היתר ביוני 2014. במאי 2017 הוא שוחרר מהכלא, אך נעצר שוב מספר חודשים לאחר מכן, בנובמבר 2017.

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון ביהודה, שומרון והבקעה 10 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירה.

ובתוך כך, במהלך סריקות שביצעו הלילה לוחמי צה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל ביהודה ושומרון למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בכפר בית אומר הסמוך לגוש עציון, תפסו הלוחמים נשק מסוג קרלו.

תגיות:צה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה