חדשות בארץ

יהדות התורה השיקה את מסע הבחירות: אנחנו המזוזה של המדינה

יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, הבהיר כי יהדות התורה תלך אך ורק עם ראש הממשלה נתניהו ולא תיכנס לקואליציה עם יאיר לפיד

  • י"ט אדר א' התשע"ט
כנס פתיחת הקמפיין של יהדות התורה, הערב (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)כנס פתיחת הקמפיין של יהדות התורה, הערב (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)
אא

יהדות התורה פתחה הערב (ראשון) את מסע הבחירות שלה לכנסת ה- 21. בכנס שנערך בבית אגודת ישראל בבני ברק, דיברו חברי הכנסת של המפלגה על הקווים המאפיינים של הקמפיין והבהירו כי תמיכתם תינתן בצורה חד-משמעית לראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו"ר אגודת ישראל, יעקב ליצמן, פתח ואמר כי יהדות התורה תיאבק "לא רק על הנושאים הדתיים, הגיוס והשבת, אלא גם על הנושאים החברתיים החשובים ביותר". הוא תקף בחריפות את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, על המדיניות בה נקט כלפי החרדים בתקופת כהונתו כשר אוצר: "לא אצטרף לשום ממשלה שלפיד יהיה בתוכה, שיהיה ברור חד-משמעית".

יו"ר דגל התורה, משה גפני, הבהיר אף הוא כי יהדות התורה תלך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הלכנו איתו בפעם הקודמת. מציע שיפסיקו לשאול אותנו את השאלות האלה. מה יהיה אם יהיה כתב אישום? יש חוק במדינה ואנחנו נפעל על פי חוק. שנית, עם לפיד לא נלך לקואליציה. אמרנו את זה ולא נגיד את זה יותר".

גפני יצא נגד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, המתמקד בקמפיין שלו בנושאים הדתיים, והבהיר כי יהדות התורה לא תגיב במערכת הבחירות על דבריו. הוא התייחס גם לחילולי השבת ההמוניים אותם יוזם בתקופה האחרונה ראש עיריית טבריה, רון קובי: ״יושב ראש עיר בטבריה שנבחר בגלל משהו אקראי, שכמובן לא יחזור על עצמו. הוא מפעיל תחבורה ציבורית בשבת בטבריה, אחת מארבע הערים המקודשות, בניגוד לחוק. אנחנו נמצאים במתקפה שחס וחלילה עוד מעט לא נדע שאנחנו נמצאים במדינה יהודית. אחד הדברים המרכזיים זה הפרהסיה של רשות הרבים בשבת, וזה הולך ונשחק. הנזק שייגרם לציבור ולמדינה הוא בלתי ניתן לתיאור, ואנחנו מרגישים את עצמנו כראש החץ שנלחם בדבר הזה״.

חבר הכנסת ישראל אייכלר (אגודת ישראל) הקדיש אף הוא את דבריו למתרחש בטבריה: "טבריה היום היא סמל למה שעלול לקרות לציבור החרדי בפרט, ולשבת וליהדות בכלל. ראשי ערים רבים מדירים את הציבור החרדי ומונעים ממנו להגיע לדיור. אם חלילה המפלגה החדשה של לפיד, שהצטרפו אליה אנשים כמו גנץ ואחרים – שאם היו הולכים לבד, לא היה נדבק בהם הרבב של האנטי-דתיות ואנטי-חרדיות והיו יכולים להצליח – הפעם הם הציבו אתגר בפני הציבור החרדי. כל יהודי חרדי צריך לדאוג לכך שהגוש הזה, שקם על ה' ועל משיחו, שרוצה לפגוע בכל קודשי ישראל וגם להדיר את הציבור החרדי, חייב כל אחד לדעת שיש לו הזדמנות לפעול. יש התקפת טילים על הציבור החרדי, של גזירות שמוכנות נגדנו. אנחנו צריכים ליצור טילי 'כיפת ברזל' להגנה מפני התקפות על היהדות ועל כל היהודים הדתיים בארץ ישראל".

חבר הכנסת יעקב אשר (דגל התורה) ציין בדבריו כי יהדות התורה היא "המזוזה של המדינה היהודית כפי שהיא צריכה להיות" וכי חברי הכנסת שלה הם "שומרי הסף" שדואגים לשמירה על צביון המדינה – "כדי שהילדים והנכדים של המועמדים במפלגות אחרות ידעו לומר גם בעוד עשרים ושלושים שנה שהם גרים במדינה יהודית". הוא הדגיש: "האידיאולוגיה שלנו זה שמירת השבת וצביונה של המדינה, ושמירת עולם התורה. שמעתי שגנץ דיבר על כך שהם החליטו על האיחוד ברגע בו הרגישו שעם ישראל זה נס. זה לא נס סתם, מה שמחזיק את העם כל כך הרבה שנים זה לימוד התורה, שגם עליו נאבקנו ונמשיך להיאבק גם אם זה לא פופולרי, מפני שזו האמת והאמונה שלנו".

תגיות:יהדות התורהמשה גפנייעקב ליצמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה