חדשות בארץ

המשך המתיחות בהר הבית: יו"ר מועצת הווקף וסגנו הורחקו מהר הבית לשבוע

בעקבות קריאתם הפומבית להגיע לשער הרחמים הנעול, עוכבו השניים לחקירה, כשבסופה הוחלט לאסור את כניסתם להר למשך שבוע. הסיבה: פתחו שער שהוצא נגדו צו סגירה ב-2003

סלהב לאחר שחרורו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סלהב לאחר שחרורו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר מועצת הווקף בירושלים, השייח עבד אל-עזים סלהב, וסגנו השייח נאג'ח בכיראת, נלקחו היום לפנות בוקר לחקירה בחשד שהפרו צו בית משפט מ-2003. הצו, האוסר כניסה לבניין באב א-רחמה בהר הבית, הופר שלשום בידי מתפללים שעשו זאת בעקבות קריאת בכירי הדת להפר את הסטטוס-קוו במקום. היום, בתום החקירה, הוחלט כי הם יורחקו מהר הבית למשך שבוע.

מבנה באב א-רחמה נסגר על ידי המשטרה ב-2005 לאחר שבמקום פעלה אגודה אסלאמית הקשורה לארגון טרור, החמאס. מאז, המבנה נותר סגור למרות מחאות ירדן והווקף. לפני כשבועיים מונתה מועצה חדשה שתנהל את הווקף והיא החליטה להעלות הילוך בכל הנוגע למאבק על פתיחת המבנה.

בתגובה למעצר הבכירים, אמר היום שר ההקדשים הירדני, עבד א-נאסר אבו אל-בסל, כי ממשלתו מגנה בתוקף את מעצרם של סלהב ובכיראת, תוך שהוא מכנה זאת "הסלמה חמורה, משחק באש ופגיעה במעמדה של ממלכת ירדן ובחסות שלה על המקומות הקדושים בירושלים". דובר משרד החוץ של ירדן, סופיאן אלקודאת, אמר כי הוגשה מחאה רשמית למשרד החוץ הישראלי בנושא.

כזכור, לאירועים אלה קדם מעצרם של 60 תושבי מזרח ירושלים בחשד להסתה והפרות סדר במהלך תפילות יום השישי, כשבין העצורים נמנים גם פעילים מרכזיים בחמאס ובפתח. חלקם שוחררו ולכמה מהם הוצאו צווי הרחקה מהר הבית. מעצרים אלה הם כאמור חלק ממהלך אסטרטגי בהם מנסים אנשי הווקף ליצור מצג שווא של שינוי לכאורה בסטטוס במקום.

בעקבות מעצר הבכירים, צפוי היום הווקף לערוך ישיבת חירום בנושא. בנוסף דווח כי הווקף מתכנן להתחיל שיפוץ בתוך המתחם המדובר שנסגר לפני כמה שנים בצו בית משפט.

בעקבות פריצת השער, הגיבו בחמאס כי "העם הפלסטיני הוכיח היום שמסגד אל-אקצא הוא קו אדום מבחינתו, ושישראל לא יכולה לשנות את המציאות סביבו. אנו דורשים מהאומה האסלאמית לעמוד נגד גל הנורמליזציה עם ישראל שפוגעת באתרי הקודש שלנו". בג'יהאד האסלאמי הגיבו: "תושבי ירושלים כותבים היום פרק חדש בהגנה על מסגד אל-אקצא ושמירה על אתרי הקודש בירושלים. העם הפלסטיני מתחיל היום שלב חדש של התנגדות לתוכנית הציונית". בפת"ח בירכו על כניסת המתפללים: "ברכות לבני העם הפלסטיני בירושלים שעמדו איתן נגד הכיבוש והצליחו לפתוח היום את בית התפילה בבאב א-רחמה ולהניף בו את דגל פלסטין".

ביום חמישי שלח היועץ המשפטי של הווקף, עו"ד ג'מאל אבו טועמה, מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בן הוא דורש ממנו שיתערב בנושא. לדבריו, המשטרה התערבה "באגרסיביות ובכוחניות נגד המתפללים וחברי מועצת הווקף". עוד הוסיף כי "בצל ההסלמה ומחשש להתלקחות רבתי התכנסה מועצת הווקף בהרכבה המורחב ...(והסמיכה את) הח"מ לפנות אל כבודך ולכל גורם ישראלי בר סמכא להתערב מיידית".

עו"ד חאלד אזבארקה שמלווה את המעצרים מסר הבוקר כי גורמים דיפלומטיים בכירים בירדן פנו לגורמים בישראל ובזירה הבינלאומית במטרה להביא לשחרור העצורים: "המעצרים מעידים על היסטריה מצד ישראל וחציית קווים אדומים".

 

תגיות:הר הביתשער הרחמיםהווקף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה