שניות אור - מפנקסו של חוזר בתשובה

מה עוד צריך לקרות, שייצרו חטיף אגוזים בשם "סטרא אחרא"?!

לאיזה מקום הבאתי את המתוקים שלי? לאיזה עולם הם נקלעו? עולם של אגו טריפ. שניות אור – מפנקסו של בעל תשובה

  • י"ט אדר א' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחר צהריים אחד הגיעו לביתנו נכדינו, ילדיו של בני הבכור. מי שלא הגיע לגיל מבוגר, עדיין לא יודע שזה האושר האנושי הגדול ביותר בחיים. זו ההמתקה המיוחלת שלה זוכה האדם לאחר כברת דרך משמעותית בחייו.

יצאתי מלא גאווה עם נכדי בן השלוש ונכדתי בת השנה וחצי לטיול קצר אל הפיצוצייה שבמעלה רחובנו. יד ימיני אחזה בנכד ושמאלי בנכדה. כעבור כמה חנויות הגענו לפיצוצייה. שלט "24 שעות" הבהב מעליה בשלל אורותיו. 

הפיצוצייה רחבת הידיים הייתה מלאה במיני מתיקה מכל עבר. מאחורי הדלפק היו שלל סיגריות ולידו שלט של משרד הבריאות: "העישון הורג!". המוכר מצץ מהסיגריה שבפיו וסלסל בעשנה כאילו שהשלט לידו כתוב בסינית. 

שני צעירים עם תסרוקת דינוזאור ניצבו ליד הדלפק והניחו עליו שקית מלאה במיני מתיקה ובקבוק אלכוהול קצר, שילמו מאה ש"ח, קיבלו כמה שקלים עודף ויצאו בפרצי צחוק.

תחושה מעיקה פשטה בקרבי. לאיזה מקום הבאתי את המתוקים שלי?! ואף הרחקתי לכת: לאיזה עולם הם נקלעו?!

נכדי לא נתן לי לשקוע בהרהורים: "סבא, אני רוצה שוקולד!", והצביע על חטיף הנושא את השם "אגו-טריפ". בטרם הספקתי לענות לו, צעקה הקטנטונת: "בבא, אני צה קולד". הרגש הפילוסופי פינה את מקומו לעונג אנושי. הנכדה הצביעה על חטיף אחר שכתוב עליו "בלגן". לא נותר לי אלא לבדוק ששני החטיפים נושאים חותמת של כשרות למהדרין ולקנותם.

יצאתי עם שני הנסיכים הקטנים. המשכתי לאחוז בנכד שנגס באגו-טריפ ובנכדונת שהתמסרה לבלגן. האורות הצבעוניים שעל גבי הפיצוצייה ריצדו מעלינו בקצב מסחרר. חשתי שאני יוצא ממערת שדים חדישה.

נזכרתי בימים שבהם הייתי נכד קטן ומתוק שיצא עם סבא ששון למסע ממתקים על שביל עפר בשכונת גבעת עמל בתל אביב הישנה לעבר המכולת של משה השמן. הפרה של "עלית" הייתה אז תמימה, לא כמו נכדתה הפריקית, וגם השוקולדים היו פשוטים בלי כל מיני פצפוצים מתפוצצים והפתעה מגניבה בכל ביס. 

כאשר חלפנו על פני חנות לבגדים "שיגעון", נזכרתי בדברי ישעיה הנביא: "הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע... שמים מר למתוק ומתוק למר". הזעקה החבויה בלבי לביאת הגואל התפרצה באותו רגע: "ריבונו של עולם, מה עוד צריך לקרות כדי שתביא לנו את המשיח?! למה נותר עוד לצפות, שייצרו חטיף אגוזים בשם 'סטרא אחרא', או ריגליס שחור בשם 'הנחש הקדמוני'?...".

הגענו למעבר חציה וחיכיתי שהרמזור האדום יתחלף. משום מה הוא התמהמה ואילץ אותי להתבונן באותיותיו: רמז אור. כל פרטי העולם השפל הזה, שאין תחתון ממנו, הם רק רמזים לאורות עליונים. מי שמאמין בעולם הזה הוא תינוק שבוי. אימצתי את ידיהם הרכות של הפעוטים עד שעברנו בירוק.

כשעברנו לגדה השנייה ביקשתי מנכדי שישליך את העטיפות לפח אשפה עירוני עשוי מעץ.

"סבא, מה זה בלגן?", שאל הנכד.

"זה כמו שהחדר שלכם לא מסודר", עניתי.

"ומה זה אגו-טריפ?", הוסיף לשאול.

מה אענה לו, ריבונו של עולם?! חשבתי, ולבסוף עלה לי רעיון:

"זה הטיול שעשינו עכשיו".

הוא לא כל כך הבין, ובכל זאת חייך והשליך את העטיפות לפח.

ניתן להשיג ב"הידברות שופס" את ספרי המחבר - סדרת ספרי "אור חוזר" - סיפורי תשובה מיוחדים, ו"תוהו ובו הוא" - סיפורים מעולם התשובה.

נהניתם מהכתבה? ספרו לנו על כך בתגובות, ואל תשכחו לדרג את הכתבה.

תגיות:עודד מזרחיחטיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה