חדשות בעולם

טראמפ הודיע על מינויה של קלי קראפט לשגרירת ארצות הברית באו"ם

קראפט, המכהנת כעת כשגרירה האמריקנית בקנדה, היא אשת עסקים שתרמה סכומי כסף נכבדים למפלגה הרפובליקנית ולנשיא טראמפ

  • י"ט אדר א' התשע"ט
טראמפ (קרדיט: שאטרסטוק)טראמפ (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע בסוף השבוע כי ימנה את השגרירה האמריקנית בקנדה, קלי קראפט, לשגרירה באו"ם. קראפט תחליף את ניקי היילי, שפרשה בסוף 2018 מתפקידה.

טראמפ מסר על המינוי החדש באמצעות חשבון הטוויטר שלו. הוא כתב כי "קלי עשתה עבודה יוצאת מן הכלל בייצוג האומה שלנו בקנדה, ואין לי כל ספק כי תחת הנהגתה ארצות הברית תיוצג ברמה הגבוהה ביותר".

היילי מיהרה לברך את קראפט על בחירתה כמחליפתה באו"ם: "היא עשתה עבודה נהדרת כשייצגה אותנו כשגרירה בקנדה, ואנו יודעים שהיא תהיה קול חזק באו"ם עבור אמריקה", כתבה היילי בחשבון הטוויטר שלה.

בחירתו של טראמפ בקלי באה לאחר שדוברת מחלקת המדינה, הת'ר נאוארט – שהייתה המועמדת הראשונה שלו לשגרירה באו"ם – הודיעה בסוף השבוע שעבר כי היא מוותרת על התפקיד. נאוארט נימקה את החלטתה בסיבות משפחתיות.

המועמדת החדשה לתפקיד השגרירה באו"ם היא אשת עסקים הנשואה למיליארדר ג'ו קראפט. בני הזוג המתגוררים בקנטקי ידועים כתומכי המפלגה הרפובליקנית וכמי שתרמו לה סכומי כסף ניכרים במהלך השנים. ב- 2016 תרמו השניים כ- 270 אלף דולר לטובת המרוץ לנשיאות של טראמפ.

קראפט בת ה- 56 מונתה בשנת 2007 על ידי הנשיא דאז, ג'ורג' בוש, לחברה במשלחת האמריקנית לאו"ם. ביולי 2017 הציג אותה טראמפ כמועמדת שלו לתפקיד שגרירת ארצות הברית בקנדה. מינויה אושר פה אחד בסנאט. המינוי הפעם צפוי להיתקל בקשיים מצדם של הדמוקרטים. קראפט זוכה לתמיכתם של מיץ' מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מזכיר המדינה מייק פומפאו והיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון. בהודעה שהוציא פומפאו נאמר כי "השגרירה קראפט פעלה בצורה יוצאת מהכלל למען הביטחון הלאומי של אמריקה ולמען האינטרסים הכלכליים שלה בקנדה, ובעלת כישורים הולמים ביותר לעשות אותו דבר באו"ם".

תגיות:דונלד טראמפאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה