חדשות בארץ

איפא"ק נגד עוצמה יהודית: מפלגה גזענית; עוצמה יהודית: הצביעות זועקת

השדולה הפרו-ישראלית בארצות הברית תקפה את ריצתה של עוצמה יהודית לכנסת. בעוצמה יהודית הגיבו כי מדובר בצביעות: "מעולם לא שמענו את אנשי איפא"ק מגנים בכזו חריפות את התמודדות חנין זועבי ואחמד טיבי בכנסת"

  • י"ח אדר א' התשע"ט
מועמדי עוצמה יהודית לכנסת, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מועמדי עוצמה יהודית לכנסת, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השדולה הפרו-ישראלית בארצות הברית, איפא"ק, פרסמה אמש (שישי) הודעה חריגה, בה מתחה ביקורת חריפה על ריצתה לכנסת של מפלגת עוצמה יהודית ברשימת "איחוד מפלגות הימין" יחד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

הביקורת של איפא"ק הובעה בציוץ בטוויטר, שצירף הודעה של ארגון אחר בארצות הברית, "הוועד האמריקני-יהודי" (AJC), בה נאמר כי "עמדותיה של עוצמה יהודית ראויות לכל גינוי. הן אינן משקפות את ערכי היסוד עליהם הוקמה מדינת ישראל. מבחינה היסטורית, השקפותיהן של מפלגות קיצוניות מימין ומשמאל נדחו בנחישות על ידי מפלגות הזרם המרכזי, גם אם הליך הבחירות של הדמוקרטיה החזקה של ישראל אפשר את נוכחותן, גם אם קטנה, בכנסת. על ועדת הבחירות המרכזית בישראל להחליט, כפי שעשתה בעבר, אם לאפשר לעוצמה יהודית להתמודד בבחירות". לדברים אלו הוסיפה איפא"ק בציוץ: "אנחנו מסכימים עם ה- AJC. לאיפא"ק מדיניות ארוכת שנים שלא להיפגש עם חברי המפלגה הגזענית והמגונה הזו".

בעוצמה יהודית הגיבו על הדברים בחריפות: "אנו קוראים לחברי איפא"ק לעשות את המהלך המתבקש ולשוב הביתה לארץ ישראל לפני שהם מתערבים בבחירות. כשיגיעו לכאן יוכלו להיות שותפים בהכרעות הגורליות והקיומיות של העם היושב בציון, ונשמח שיקבלו החלטות יחד עם אזרחי מדינת ישראל".

"מכל מקום", נאמר בהמשך תגובת עוצמה יהודית, "הצביעות של איפא"ק זועקת לשמיים. מעולם לא שמענו את אנשי איפא"ק מגנים בכזו חריפות את התמודדות חנין זועבי ואחמד טיבי בכנסת. הם גם מעולם לא יצאו נגד גורמים בשמאל הישראלי כמו עופר כסיף המבקשים לבטל את המדינה היהודית".

"בכל מקרה ידע הבוחר הישראלי שההתנגדות של איפא"ק נובעת מדבר אחד: הם מבקשים לראות בעליית השמאל הישראלי וישמחו בממשלה שמוסרת שטחים ונותנת נשק לאויב. הרי בסופו של יום לא חברי איפא"ק ישלמו את מחיר הפיגועים ושפיכת הדם של תושבי מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב על הביקורת משמאל לבלוק הטכני שהושג בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי לבין עוצמה יהודית, מהלך שהוא דחף להשגתו. מבלי להזכיר את הביקורת של איפא"ק, כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו: "איזו צביעות ומוסר כפול של השמאל. הם מגנים גוש חוסם בימין עם מפלגות ימניות בזמן שהשמאל פעל להכניס את האיסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת כדי לייצר גוש חוסם. ב- 1999 ברק השתתף בכנס בחירות עם השיח׳ המסית ראאד סלאח, נציגי העבודה ומרצ הצביעו לעזמי בשארה שריגל לטובת חיזבאללה כדי שייכנס לכנסת, והרצוג פעל להסכם עודפים עם הרשימה המשותפת ואמר שהח״כים הערביים לגיטימיים לממשלה. לשלול איחוד עם מפלגות ימניות זה פסול אבל לפעול כדי להכניס מסיתים ומרגלים נגד ישראל זה לגיטימי. שיא האבסורד".

תגיות:בחירות 2019איפא"קעוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה