חדשות בארץ

הפלסטינים התפרעו לאורך גדר המערכת, טראמפ מינה שגרירה חדשה לאו"ם

דו"ח סבא"א קובע כי איראן מצייתת להסכם הגרעין, וטראמפ הודיע כי יטיל וטו על חקיקה בקונגרס נגד מצב החירום הלאומי עליו הכריז. כל מה שחשוב לדעת

  • י"ח אדר א' התשע"ט
אא

כ- 8,000 פלסטינים השתתפו אתמול (שישי) בהתפרעויות בחמישה מוקדים לאורך גדר המערכת בין רצועת עזה וישראל. הם יידו אבנים, הבעירו צמיגים, והשליכו בקבוקי תבערה ועשרות מטענים ורימונים לעבר חיילי צה"ל והגדר. החיילים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם להוראות הפתיחה באש. על פי הדיווח הרשמי של דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קדרה, פלסטיני אחד נהרג ו- 41 נפצעו.

במהלך ההתפרעויות, שיגרו הפלסטינים בלוני תבערה רבים לשטח ישראל. באחד מיישובי המועצה האזורית אשכול פרצה שריפה כתוצאה מבלונים תבערה. כוחות הכיבוי וההצלה הצליחו להשתלט על השריפה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים.

גם הערב ממשיכים הפלסטינים להתפרע, ובמועצה האזורית אשכול נשמעים פיצוצים. מהמועצה נמסר כי "הדי הפיצוצים הם כתוצאה מהפרות סדר באזור מרכז המועצה, בצד העזתי והרחק מהגבול. נזרקים נפצים במקום הנשמעים באזורנו. צה"ל נמצא במקום ושולט באירוע, אין הנחיות מיוחדות לתושבים".

הדו"ח הרבעוני שפרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) טוען כי איראן עומדת בהגבלות המרכזיות שהוטלו עליה במסגרת הסכם הגרעין משנת 2015. על פי הדו"ח, איראן מעשירה אורניום בהתאם לתנאים, וכמות האורניום המועשר שבידיה אינה חורגת מהם.

מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, אמר היום כי לארצו ישנן אפשרויות רבות למנוע את פגיעת הסנקציות האמריקניות בייצור הנפט שלה. "מלבד סגירת מיצרי הורמוז, יש לנו אפשרויות נוספות כדי לעצור את זרימת הנפט אם נאוים", אמר הבכיר האיראני. בנוגע לנוכחות האיראנית בסוריה, טען שמחאני כי איראן הצליחה להשיג 90 אחוזים ממטרותיה בסוריה וכי להתקפות הישראליות על מטרות איראניות בסוריה אין השפעה אסטרטגית.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי קלי קראפט, השגרירה האמריקנית בקנדה, תמונה לשגרירה באו"ם, במקומה של ניקי היילי. קראפט. טראמפ כתב כי "קלי עשתה עבודה יוצאת מן הכלל בייצוג האומה שלנו בקנדה, ואין לי כל ספק כי תחת הנהגתה ארצות הברית תיוצג ברמה הגבוהה ביותר".

לקראת התגוששות חוקתית בארצות הברית בין הנשיא והרוב הדמוקרטי בקונגרס? טראמפ הבהיר כי אם הקונגרס יפעל להעברת חקיקה שתחסום את הכרזתו על מצב חירום  לאומי לצורך בניית הגדר בגבול עם מקסיקו – הוא יטיל וטו על החקיקה. בשיחה אתמול עם כתבים בבית הלבן, הגיב טראמפ על הצעת ההחלטה בנושא זה שהוצגה על ידי הדמוקרטים: "האם אטיל עליה וטו? 100 אחוז".

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה רב ובינוני. הטמפרטורות יעלו והלחות תרד. הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

ביום שני יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה בינוני ורב. הטמפרטורות יעלו באופן ניכר, וייעשה חם ויבש מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בצפון ובהרי המרכז.

ביום שישי תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, והלחות תעלה. ינשבו רוחות חזקות וייעשה אביך. בצפון הארץ צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. לקראת ערב ירד גשם מקומי וייתכנו סופות רעמים יחידות גם במרכז הארץ ובצפון הנגב.

תגיות:איראןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה