חדשות כלכלה

אסם: נייצר מיליון שקיות במבה ביום

חברת אסם חנכה השבוע מפעל חדש בקריית גת במטרה להגדיל את ייצור הבמבה ולהתרחב לשווקים הבינלאומיים

(צילום: משה שי, פלאש 90)(צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

חברת אסם, יצרנית חטיף הבמבה, חנכה ביום שלישי האחרון מפעל במבה חדש בקריית גת. המפעל החדש, אשר מצטרף לשני המפעלים של אסם בישראל, הוקם על שטח של 16 אלף מ"ר והושקעו בו 200 מיליון שקלים. במהלך השנה ייפתח בסמוך למפעל גם מרכז מבקרים חדש.

המפעל, שיעסיק כ-150 עובדים, יאפשר לאסם להגביר את היקף הייצור הנוכחי, שעומד על כ-700 אלף שקיות ביום, לכמיליון שקיות ביום בשלב הראשון, ועד לכ-1.5 מיליון שקיות בהמשך. בין היתר הצהירה אסם כי בכוונתה להגדיל את שיווק חטיף הבמבה לקמעונאיות מזון בשוק האמריקני ולשווקים בינלאומיים נוספים.

קבוצת אסם השקעות פעילה בשוק הישראלי עוד טרם קום המדינה והיא בין החברות הישראליות הוותיקות ביותר במשק הישראלי. אסם משווקת את מוצריה לשוק הכשר בארצות הברית ובאירופה באמצעות אסם ארצות הברית ואסם אנגליה. בתקופה האחרונה החלה אסם לשווק לקמעונאית האמריקנית "וולמארט", והיא צפויה להתחיל במהלך החודשים הקרובים לספק במבה למספר רשתות קמעונאיות ופארמים נוספים בארה"ב.

בטקס חניכת המפעל אמר אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם: "החלום שלנו הוא שבמבה תגיע לכל סופר בארצות הברית ובאירופה. בזכות המפעל שאנו חונכים היום, נוכל להגביר את כושר הייצור פי שניים ולספק את הביקושים בארץ והתעוררות הביקושים לבמבה בארצות הברית. זהו מפעל המזון החדשני ביותר בישראל עם בקרת איכות מהמתקדמות בעולם ומערכת ייצור סגורה ואוטומטית". בנוסף התייחס למעורבותה של נסטלה בהקמת המפעל ואמר: "הדרך בה נסטלה מלווה את תהליך תכנון והקמת המפעל וההשקעה המשמעותית שלה בו, מעידות על מידת מחויבות גדולה בין אסם ונסטלה, ועל האמון האדיר של נסטלה באסם כארגון חדשני ומצטיין. זוהי דרך המבטיחה את המשך פיתוחה של התעשייה בישראל ואת מיצובה של אסם כאחד הארגונים המובילים של נסטלה בעולם".

יו"ר אסם, דן פרופר, אמר בטקס: "כשהמצאנו את הבמבה לפני 55 שנים לא שיערנו שהיא תהפוך להיות החטיף הנמכר ביותר בישראל ותעורר עניין כה רב גם בחו"ל. לאורך השנים במבה התחדשה כל הזמן, עם צורות מגוונות וטעמים חדשים, והתינוק שהפך לאייקון ישראלי עושה חייל בארץ ובחו"ל".

תגיות:אסםבמבהקריית גת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה