חדשות בארץ

נתניהו: ממשלה בראשות גנץ ולפיד תוביל להקמת מדינה פלסטינית

בתגובה ראשונה על הקמת מפלגת כחול לבן, אמר ראש הממשלה: "הערב הבחירה ברורה – ממשלת שמאל חלשה או ממשלת ימין חזקה בראשותי"

  • ט"ז אדר א' התשע"ט
נתניהו, הערב בכפר המכבייה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו, הערב בכפר המכבייה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) על הקמתה של מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ. בנאום שנשא בכפר המכבייה ברמת גן אמר נתניהו כי ממשלה בראשות גנץ ולפיד תוביל להקמתה של מדינה פלסטינית ותהרוס את כלכלת ישראל.

"הערב הבחירה ברורה מתמיד", פתח נתניהו את נאומו, "ממשלת שמאל חלשה בראשות לפיד וגנץ עם גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין חזקה בראשותי. כבר פעמיים היינו בסרט הזה, עם גנרלים מהשמאל שמתחזים לימין ומדברים על אחדות, אבל למעשה מתכננים להעביר את המדיניות והתוכנית של השמאל".

נתניהו פירט בדבריו את הישגי ממשלתו: "בניגוד לשמאל של לפיד וגנץ, אנחנו מובילים את ישראל בעוצמה, באחריות ובהצלחה. אני שומע אותם, הם אומרים שהמדינה במצב קשה. על מה הם מדברים? המדינה מעולם לא הייתה במצב טוב יותר. הבאנו את העשור הביטחוני הטוב ביותר בתולדות המדינה. אנחנו מונעים מאיראן להשיג נשק גרעיני ולהתבסס בסוריה. חיסלנו את נשק המנהרות של החיזבאללה הבאנו פריחה מדינית חסרת תקדים. הודות למאמצים שלנו ארצות הברית הכירה בירושלים כבירת ישראל והעבירה אליה את שגרירותה. מנהיגי המעצמות באים אלינו, כולל מנהיגים ממדינות ערב".

ראש הממשלה תקף בדבריו את גנץ ולפיד וטען כי תמכו בהסכם הגרעין עם איראן: "לפיד אמר שאין מה לעשות ושצריך להשלים עם זה, אבל אני לא השלמתי, פעלתי נגד ההסכם ונאבקתי בו בכל העולם מול כל המעצמות. הלכתי לקונגרס, פעלתי לשכנע את נשיא ארצות הברית לפעול נגד ההסכם ולהטיל סנקציות על איראן". הוא ציין כי השניים תומכים בהתנתקות נוספת שמשמעה עקירת יישובים: "אני נגד ואצלי זה לא יקרה, וגם לא קרה. שמונה שנים עמדתי מול לחצים כבירים של ארצות הברית. ראש ממשלה בישראל צריך להיות מסוגל להביא את דברה של ישראל בעולם, וגם להיות מסוגל להגיד לעיתים קרובות 'לא'". נתניהו הוסיף כי יו"ר כחול לבן וסגנו מתנגדים לחוק הלאום: "אני גאה על כך שחוקקנו את החוק ההיסטורי הזה, שמעגן לנצח את מעמדה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. זה לא רק הדגל וההמנון, זה המעטפת. מדינת ישראל היא המדינה של כל יהודי, של העם היהודי ורק של העם היהודי".

בהתייחסו לביקורת משמאל על מאמציו לקידום האחדות בימין הדתי, שהביאו לכינון בלוק טכני בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי לבין מפלגת עוצמה יהודית, אמר נתניהו: "הם מסתמכים על גוש חוסם עם מפלגות ערביות, שלא רק שאינן מכירות במדינת ישראל אלא פועלות לחסל אותה. גוש חוסם ימני ציוני זה אסור, אבל גוש חוסם של מפלגות ערביות שפועלות לחסל את המדינה זה לגיטימי. זה אבסורד".

"בעוד פחות מחודשיים עלולה לקום פה ממשלת שמאל של לפיד וגנץ שנשענת על גוש חוסם של המפלגות הערביות. ממשלה כזו תהרוס את כלכלת ישראל ותקים פה מדינה פלסטינית. מעכשיו עד הבחירות, התקשורת תפעל יומם ולילה כדי לשכנע אתכם שהשמאל אינו שמאל, ותכפיש אותנו בלי הרף, במטרה להעביר קולות מימין לשמאל או לפחות את מצביעי הימין בבית. אל תתפתו. מי שמצביע ללפיד וגנץ – מצביע לשמאל. מי שנשאר בבית – מצביע לשמאל. מי שמצביע למפלגת ימין שלא עוברת את אחוז החסימה – מצביע לשמאל", סיכם נתניהו את נאומו.

תגיות:בחירות 2019בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה