חדשות בארץ

גנץ בהשקת מפלגת כחול לבן: שמנו את האגו בצד

בכינוס בגני התערוכה בתל אביב, כשלצידו יאיר לפיד, הבטיח יו"ר המפלגה החדשה כי ממשלתו "תבטיח את הביטחון ותחתור לשלום"

  • ט"ז אדר א' התשע"ט
גנץ ולפיד, הערב בגני התערוכה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)גנץ ולפיד, הערב בגני התערוכה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בני גנץ השיק הערב (חמישי) את מפלגת כחול לבן – האיחוד בין חוסן לישראל ליש עתיד. כשלצידו על הבמה יאיר לפיד, אמר הרמטכ"ל לשעבר כי המפלגה החדשה מציעה "אחדות במקום פלגנות, ממלכתיות במקום קיצוניות".

"זהו ערב מכונן בתולדות ישראל", פתח גנץ את נאומו, "את תמונת האחדות שאתם רואים על הבימה הערב, לא ראינו בארץ זה עשרות שנים. אנחנו אוהבים את ישראל, גאים בישראל ומחויבים לה באופן מוחלט. אבל כולנו גם יודעים: בעשור האחרון משהו השתבש. ישראל איבדה את דרכה".

מבלי לציין בנאומו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, גנץ תקף את ממשלות הליכוד אותן הנהיג בעשור האחרון: "רוח רעה החלה לנשוב ברחובותינו. אנחנו כאן הערב כדי לומר – עד כאן. מספיק ודי".

"איתי על הבימה נמצאים חברים ותיקים וחדשים: יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי. לכל אחד מאיתנו יש אגו. לכל אחד מאיתנו יש סדר יום. אבל כשראינו את המדינה אשר כל כך יקרה לנו נקרעת לגזרים – שמנו את האגו בצד. גיבשנו סדר יום אחד. הקמנו תנועה אחת. מרגע זה ואילך אנחנו עובדים יחד, כצוות, כדי להוביל תיקון ישראלי".

"בספטמבר 1973, מנחם בגין ואריאל שרון זיכרונם לברכה שינו את פניה של ישראל כאשר הקימו תנועה חדשה: הליכוד. בעשרות השנים האחרונות היה הליכוד מפלגת השלטון העיקרית בארץ. היום אנחנו שוב משנים את פניה של ישראל כאשר אנחנו מקימים תנועה חדשה: כחול לבן. שערינו פתוחים בפני כולם: אנשי ימין, אנשי מרכז ואנשי שמאל. אנחנו רואים בקהילה החרדית חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, ואנחנו חותרים לשתף איתה פעולה על בסיס של כבוד הדדי".

גנץ שיבח את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי על שעבד "לילות כימים" מאחורי הקלעים כדי לאפשר את גיבושו של האיחוד: "יצאת ממרחב הנוחות שלך ותרמת תרומה אדירה לכך שהערב הזה יבוא לעולם". אשכנזי, שדיבר לאחר מכן, אמר כי הצטרפותו לפוליטיקה במסגרת מפלגת כחול לבן היא בשמם של חיילי צה"ל: "התייצבתי כאן גם בשם תושבי הפריפריה. אני יהודי לוחם ואוהב אדם. התייצבתי כי אני מאמין שיש לנו צוות מנצח".

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה