חדשות בעולם

חקירת קשרי טראמפ-רוסיה: מולר יגיש את דו"ח החקירה בשבוע הבא

לאחר שנתיים של חקירה, צפוי החוקר המיוחד, רוברט מולר, להגיש דו"ח סיכום לתובע הכללי אשר ידווח על כך לקונגרס

אא

רוברט מולר, החוקר המיוחד הבוחן את קשריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם הקרמלין, צפוי לפרסם את מסקנותיו בשבוע הבא, כך על פי הפרסומים אתמול (רביעי) ברשת CNN. מקורות שונים מסרו כי התובע הכללי של ארצות הברית, ויליאם בר, צפוי להודיע בשבוע הבא על הגשת סיכום של הדו"ח בפני הוועדה המשפטית של הקונגרס, המופקדת על הטיפול בתיק.

על פי הפרוטוקול שמכוחו פועל החוקר המיוחד, על מולר להגיש לתובע הכללי בעת סיום החקירה דו"ח שיוגדר כ"חסוי", כך שאין מחובת אף אחד מהם לחשוף את הדוח לקונגרס או לציבור. משום כך לא ברור בשלב זה כמה מהדו"ח שהוא יגיש אכן יופיע בסיכום הדו"ח שיעביר בר לקונגרס, וכמו כן לא ידוע כמה זמן תמשך הכנת הדו"ח בידי מחלקת המשפטים. יצויין כי בעבר התייחס התובע הכללי לשלב הגשת הסיכום והצהיר כי הוא מעוניין להיות שקוף ככל הניתן עם הקונגרס והציבור, בהתאם למגבלות החוקה האמריקנית. באר אמר בעבר כי משרד המשפטים נמנע מלפרסם חומרים מכפישים על חשודים בטרם הוגש נגדם כתב אישום.

יש להדגיש כי עובדת סיום חקירתו של החוקר המיוחד איננה מסמנת בהכרח את קיצה של הפרשייה המסועפת, זאת מאחר ותתכן אפשרות שהחקירות יעברו לטחנות הצדק האמריקאיות, שם צפוי תהליך ארוך. כמו כן, על פי הדיווחים, מולר סימן מספר נקודות שלטענתו היו בתחום סמכות החקירה שלו ואשר לא נחקרו, ומשכך עולה כי החקירה לא בהכרח הסתיימה.

כזכור, מולר מונה לחקור את הטענות לפיהן רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ב- 2016 לטובת דונלד טראמפ, וכי גורמים רוסיים קיימו קשרים עם צוות הקמפיין של טראמפ. במסגרת החשד שהביא לחקירה עלה כי רוסיה פרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית והפיצה מידע כוזב על המועמדים הדמוקרטים ברשתות החברתיות. במסגרת החקירה שהתנהלה בשנתיים האחרונות, נחקרו 34 מעורבים ושלוש חברות. במהלך החקירות נאלצו מקורביו של הנשיא טראמפ להודות בשורה של עבירות חמורות ונגד חלקם כבר הוגשו כתבי אישום. טראמפ מכחיש בתוקף כל קשר ל"קנוניה", וטוען כי עצם פתיחת החקירה מהווה "ציד מכשפות".

תגיות:דונלד טראמפרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה