חדשות בארץ

טהראן: לא שוללים עימות צבאי עם ישראל

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי בממשל האיראני לא נשללת האפשרות של עימות צבאי עם ישראל. בנוסף הוא איים כי סבלנותה של איראן עלולה לפקוע נוכח "ההרפתקנות", לדבריו, שישראל נוקטת בסוריה

זריף (קרדיט: שאטרסטוק)זריף (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בראיון אמש (רביעי) לעיתון הגרמני "סודויטשה צייטונג" נשאל שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, האם ייתכן עימות צבאי בין איראן לישראל, והוא השיב כי כרגע הוא לא רואה זאת אך "אי אפשר להוציא את זה מכלל אפשרות". בנוסף, האשים זריף את מדיניות ישראל בנוגע לתקיפת משלוחי הנשק של איראן בסוריה והגדיר אותה כ"הרפתקנית", תוך שהוא מרמז כי סבלנותה של איראן עשויה לפקוע ולגרום לעימות צבאי ישיר מול צה"ל: "ישנה הרפתקנות בצד הישראלי, והרפתקנות תמיד מסוכנת", אמר.

עוד הוסיף זריף כי הסיבה לכך שצבא איראן מוצב בסוריה הוא בעקבות הזמנתו של ממשל אסד, זאת בעוד שישראל, לדבריו, מפרה את החוק הבינלאומי בחדירת מטוסיה למרחב האווירי בסוריה ובלבנון.

כזכור, במהלך נאומו בוועידת מינכן ביום ראשון, הזהיר זריף כי "סכנת המלחמה מול ישראל גבוהה מאוד". הוא המשיך ומתח ביקורת על ארצות אירופה על כך שאינן מגנות את מדיניות ישראל וארצות הברית באזור, וציין: "הסכנה תגדל עוד יותר אם נמשיך להתעלם מהפרות של החוק הבינלאומי על ידי ישראל". תגובתו החריפה של זריף באה על רקע נאומו, שלושה ימים קודם לכן, של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, שהאשים את הממשל האיראני ב"אנטישמיות מהסוג הנאצי".

במהלך נאומו בוועידה, זריף הצהיר כי איראן הייתה ועודנה מחויבת בשלב זה להסכם הגרעין. הוא גם הוסיף כי על המעצמות שנשארו חתומות על ההסכם – צרפת, בריטניה וגרמניה – לעשות יותר מאמצים כדי להראות את מחויבותן להסכם הגרעין שנחתם ב-2015.

בתוך כך, באותו היום בו זריף נאם, יצא נשיא איראן, חסן רוחאני, בהצהרה אשר לפיה טהראן מעוניינת לבסס יחסים קרובים עם כל המדינות במזרח התיכון – מלבד ישראל. "איראן מוכנה לעבוד יחד עם מדינות האזור כדי לשמור על הביטחון במזרח התיכון". הוא הוסיף: "האויבות שלנו, אמריקה וישראל, רוצות ליצור פילוג בקרב האיראנים".

תגיות:איראןמוחמד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה