מעניין

"זה נס. אנחנו אסירי תודה": הסיפור המרגש שמאחורי הפרדת התאומות הסיאמיות

ניסים מתרחשים בעולם בכל יום, והמקרה הזה הוא רק אחד מני רבים שמהווה את ההוכחה לכך: תאומות סיאמיות שנולדו כשהן מחוברות בראשן הופרדו בהצלחה. איך הן נראות היום? גם אתם תתרגשו כשתראו זאת

אא

לא פעם אדם נמצא במצב של חוסר אונים, אך דווקא כשהכל נראה אבוד - קרן אור חמימה נכנסת לחיים, ומראה כי ניסים אמיתיים אכן מתרחשים בכל יום, וגם המצב הכי עצוב בעולם - יכול להשתנות ברגע. 

זה בדיוק מה שקרה במקרה של התאומות הסיאמיות אבי וארין דילייני - שנולדו כשהן מחוברות במוחן. "הרופאים לא נתנו להן סיכוי לשרוד", מספרת אמן של התאומות, הת'ר. "היינו צריכים שילוב של מזל וטכנולוגיה רפואית מתקדמת, כדי שיהיה לנו נס".

לדברי הת'ר, כשהתברר לה באחד מצילומי האולטראסאונד שראשי התאומות שלה מחוברים זה לזה, לא היה קץ לפחדיה. "ידעתי שלא מדובר במקרה נדיר, ובכל זאת היה לי קשה לקבל את זה. אני יודעת שתינוקות כאלה נולדים בעולם בכל יום, אבל כמה מהם באמת מצליחים לשרוד במצב הזה?".

למרבה הצער, הטענה שלה לא רחוקה מן האמת. 

התאומות המופרדות כיום (צילום מסך)התאומות המופרדות כיום (צילום מסך)

על פי ניתוח סטטיסטי שנעשה בארה"ב עולה כי רק 18% מהתינוקות הסיאמיים זוכים לצאת לאוויר העולם. "למרות שהרופאים לא נתנו הרב תקווה, הייתה לי אמונה לאורך כל הדרך שהילדות שלי ישרדו את זה".

וכנגד כל הסיכויים - האמונה ניצחה. אמנם הם נאלצו להישאר 485 ימים בבית החולים לאחר הלידה, אבל אז הודיעו הרופאים כי התאומות יעברו ניתוח מסובך שנועד להפריד אותן זו מזו. "זה היה הזמן הכי דרוך בחיים שלנו. חיכינו למעלה מ-11 שעות בחדר ההמתנה, ובניתוח עצמו נכחו 30 אנשי צוות".

בשלב מסוים יצא אחד הרופאים ובפיו בשורה מעציבה: "הוא הודיע לנו שהסינוסים של אבי יהיו חסרים בחלקים מסוימים, וישנם סיבוכים קלים אחרים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון - אבל היי, הבנות שלי בחיים. אי אפשר לתאר מה זה בשביל אמא, לצאת מניתוח כזה ולדעת שלא איבדת את הילדות שלך בדרך. על זה אני מודה בכל לבי". 

שנה וחצי עברו מאז המהפך הנפלא של התאומות הסיאמיות, ו"זה נס. החיים שלהן היום נורמליים לחלוטין, ואנחנו אסירי תודה", מסכמת הת'ר. 

תגיות:הפרדהניתוחמרגשתאומות סיאמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה