חדשות בארץ

בעקבות איחוד גנץ-לפיד: קולות בעבודה ומרצ לריצה משותפת

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' קראה "לבחון ביסודיות ובמהירות" את האפשרות להקמת בלוק משותף בין מפלגות העבודה ומרצ. יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, מתנגד בשלב זה למהלך

  • ט"ז אדר א' התשע"ט
גבאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גבאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', קראה לפני הצהריים (חמישי) לבחון את האפשרות לאיחוד בין מפלגות העבודה ומרצ לכנסת, וזאת בעקבות הודעתן של חוסן לישראל ויש עתיד כי הגיעו להסכמה על ריצה משותפת בבחירות.

יחימוביץ' כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "נוכח הסיטואציה הפוליטית החדשה שנוצרה יש לבחון ביסודיות ובמהירות אפשרות יצירת בלוק משותף עם מרצ לצורך ההתמודדות. סרבנות אוטומטית לכך תירשם לנו לדיראון עולם אם המצב החדש יביא חלילה למחיקת מרצ ולקריסת העבודה".

קריאתה של יחימוביץ' באה לאחר שמוקדם יותר השמיעה יו"ר מרצ, תמר זנדברג, קריאה דומה ואמרה: "לאור האיחוד במרכז, זה הזמן לאיחוד בשמאל כדי להקים ממשלת שמאל-מרכז. מרצ תהפוך כל אבן על מנת שזה יקרה. יש לנו 12 שעות ואנחנו מזמינים את אבי גבאי לשולחן הדיונים באופן מיידי".

בעבודה ובמרצ חוששים כי החבירה בין בני גנץ ויאיר לפיד עלולה לפגוע קשות בשתי המפלגות, ואולי אף לגרור אותן ביום הבחירות אל מתחת לאחוז החסימה. יו"ר העבודה, אבי גבאי, כינס הבוקר את הסיעה לדון בסיטואציה החדשה שנוצרה, אך בישיבה לא התקבלה כל החלטה. למרות קולותיהם של בכירים, כדוגמת יחימוביץ', על הצורך במהלך דרסטי שיעצור את הסחף האפשרי בקולות המצביעים לעבר רשימתם של גנץ ולפיד, גבאי עדיין מתנגד לאיחוד. בראיון לגלי צה"ל, טענה זנדברג כי היא התקשרה אליו הבוקר אך הוא לא ענה ולא חזר אליה לאחר מכן.

בשלב זה לא ברור האם ישנה היתכנות למהלך של איחוד בין שתי המפלגות, כשנותרו פחות מ- 12 שעות עד תום המועד להגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית. ממפלגת העבודה נמסר בתום הדיון כי "הוחלט על בחינת כל האפשרויות על מנת להבטיח מהפך שלטוני בישראל, תוך שמירת ערכי מפלגת העבודה". בשעה זו נערכים התייעצויות דומות במרצ.

תגיות:מרצמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה