פרשת כי תישא

"תפסיק לעבוד בשבת – ואשלם לך את הסכום שיחסר לך בכל חודש"

מה קרה לנהג המונית שהחל לשמור שבת, ובאלו צ'קים השתמש כדי לפדות את המשכנתא?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת לַעֲשׂוֹת אֶת הַשַּׁבָּת לְדֹרֹתָם בְּרִית עוֹלָם" (שמות ל"א, ט"ז).

משמירת שבת לא מפסידים!

אדם אינו מפסיד משמירת שבת, על אף שהוא שובת ממלאכה. גם אם אדם מתחיל לשמור שבת שלא לשמה, בסופו של דבר יזכה לעשות זאת לשמה.

רבי אליהו מן שליט"א סיפר, שפעם נסע במונית עם נהג ירא שמים, שסיפר לו, שלפני שלושים שנה עבד בשבת, רחמנא ליצלן, וכיום הוא ובניו יראי שמים ושומרים שבת.

התעניין רבי אליהו מן מה אירע, בזכות מה קבל על עצמו שמירת שבת?

פתח הנהג וסיפר: הסעתי אדם בשם הרב יוסף הלפרין מתל השומר לבני ברק. תוך כדי נסיעה אמר לי: "חברת המוניות הזו אינה שומרת שבת, אני יודע זאת. איך אתה עובד בחברה כזו?".

"מה אעשה?" – החזרתי לו – "יש לי חובות. לקחתי משכנתא גדולה על הדירה. גם ככה אני בקושי מכסה את ההוצאות החודשיות שלי. אני מוכרח לעבוד שבעה ימים בשבוע. אין ברירה".

"הבה נעשה עסקה" – אמר לי הרב הלפרין – "תפסיק לעבוד בשבת, ותערוך חישוב מדויק של הכספים שהרווחת. כל מה שיחסר לך לתשלום המשכנתא - אני אשלם לך. כל חודש תבוא אלי ותקבל צ'ק מדויק על הסכום. רק אבקש שתעשה חשבון מדויק".

"ומנין לך שלא אשקר לך?" – שאלתי – "איך תדע שבאמת חסר לי ואני לא סתם רוצה לקחת ממך כסף?".

"אני אסתכל על העיניים שלך ואדע אם אתה משקר לי" – אמר הרב. "אל דאגה. הפסק לעבוד בשבת וקח בחשבון את ההתחייבות שלי. מילה שלי היא מילה".

"מני אז התחלתי לשמור שבת" – סיים הנהג את סיפורו – "עוד באותו יום עזבתי את החברה, ועברתי לחברה שומרת שבת. המפליא הוא, שלא הייתי זקוק לתוספת הצ'קים של הרב הלפרין אפילו פעם אחת! כבר מן החודש הראשון לא רק שלא חסר לי, אלא שהרווחתי יותר! לא נזקקתי מעולם לעזרתו! כך אני שומר שבת בבית ומנהיג גם את בני אחרי, וכולנו שומרי שבת!".

מתוך שלא לשמה – שמירה בתמורה כספית, יבוא לשמה – לשמירת שבת מתוך ביטחון מלא בה' יתברך!

חז"ל (פסחים נ ע"ב) אמרו: "לעולם יעסוק אדם בתורה ובמצוות אף על פי שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה". מתוך שלא לשמה הוא יראה איך הקב"ה עוזר לו בכל דבר, ולעולם אינו מפסיד משמירת תורה ומצוות, ויבוא לקיים את המצוות לשם שמים.

 

שפע גדול בזכות שמירת השבת

לאחר דרשה שהיתה באילת, שבה דיברתי על שבת וסיפרתי את הסיפור הנ"ל, ניגש אלי נהג מונית, כולו נלהב...

אמרתי לו: "אינני הרב יוסף הלפרין שאני יכול להבטיח לתת לך, כי אני מתעסק עם הרבה אנשים כמוך... אבל תנסה לשמור שבת ותראה שלא תפסיד!".

המוניות באילת, למי שאינו יודע, מרוויחות בשבת פי שלושה ואפילו פי ארבעה מיום רגיל. כל בתי המלון מלאים בנופשים, וכל הזמן הם צריכים להשתמש במוניות, ה' ירחם.

כשהגעתי לאותו מקום אחרי שנה פגשתי בנהג הזה. הוא נגש ואמר לי: "כבוד הרב, שתדע, מרגע שקבלתי על עצמי לשמור את השבת התחלתי להרוויח יותר!

"ולא זו בלבד, אלא שמיד אחרי שקבלתי על עצמי לשבות, ניגש אלי גוי ששם לב שאיני עובד בשבת, ובקש לקחת את המונית לשבת ולעבוד בה, תמורת אחוז נכבד מהרווחים. לא הסכמתי. נכנסה בי אמונה חזקה בה' ועניתי לו: 'השבת תתן לי. לא אתה!'...".

בעקבות שמירת השבת השתנה כל הבית שלו. הוא שלח את ילדיו לישיבה קדושה, ורווה נחת מכולם!

הנה כי כן, לפעמים שולח הקב"ה ניסיון לאדם, וכשהוא עומד בניסיון הוא משפיע עליו משמים שפע מיוחד!

נלקט מתוך הספר החדש "משכני אחריך" ויקרא, שיוצא לאור בימים אלו.

תגיות:פרשת כי תשאמוניתשמירת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה